Direkt till innehållet ?

Pumas VD besöker Helsingborg

Den 25 april anordnade Unga Aktiesparare Helsingborg en helkväll på Campus Helsingborg, i samarbete med Service Management Ekonomerna och Sparbanken Gripen. Ett 80-tal personer slöt upp för att ta del av de godbitar som erbjöds.

Bli medlem i Aktiespararna

  • Förmåner värda 10 027 kronor
  • Medlemskap endast 595 kronor
Läs mer

Inledningsvis presenterade representanter för Sparbanken Gripen den grundläggande juridiken bakom sambolagen och grunderna i aktiesparande. Efter en kort paus med mat och dryck var det så dags för kvällens huvudtalare, Ulf Kinneson, VD för Puma Nordic.

Puma

Ulf, som arbetat på Puma sedan 1993, berättade om historien bakom Puma och om företagets strävan efter att vara det mest åtråvärda varumärket. Detta sker bland annat genom omfattande reklamkampanjer med kända idrottare som ”Freddie” Ljungberg, och genom sponsring av en lång rad fotbollslag som utstrålar det unga och rebelliska som Puma står för. Företaget har även varit mycket innovativt i sin marknadsföring genom åren, och Ulf berättar bland annat om hur den berömda atleten Linford Christie skapade stora rubriker genom att använda ett par kontaktlinser med pumas logga vid en presskonferens. Konferensen lockade upp emot 500 journalister, och det skrevs spaltmeter om händelsen i tidningar världen över. Och det hela kostade inte mer än ett par specialtillverkade linser!

Han berättade även hur varje produkt som företaget producerar kategoriseras i en mängd olika klasser, och om hur företaget arbetar för att bekämpa plagiering. Han konstaterade även att företag kan lockas av att sälja så mycket som möjligt, men poängterade hur pass viktigt det är att hålla i sitt varumärke.

 
 
ANNONSER