Direkt till innehållet ?
Sök i forumet

Aktier - tips och analyser

val av nya aktier

1. 1. 2010-02-03 15.52

hej

jag är ny här på forumet och tänkte börja med att be om lite tips och råd angående vilka nya aktier jag borde införskaffa.
    har tänkt att fylla på min portfölj med lite nya aktier och har funderat på följande:

ratos
    sas
    odd molly
    eniro
    trygga hem
    concordia eller transatlantic
    unibet eller betsson
    eventuellt nordic mines eller något liknande

vad tror ni om dess och om timingen? känns lite osäkert i nuläget och undrar om jag bör avvakta ett tag? jag är alltid långsiktig med mina köp så det är på minst ett års sikt.

ni får gärna tipsa om andra bolag som jag borde ta en titt på, gärna med ganska mycket risk och möjligheter därefter :)

• danieleriksson
    • danieleriksson
    • Medlem
    • Reg. datum: aug 2009
    • Aktiv i antal ämnen: 1
  2. 2. 2010-02-03 16.24

Trygga hem är ett mkt intressant case, otroligt stabilt tillväxtbolag! <br/>Concordia och Transatlantic ligger helt rätt i tiden, turnaroundcase helt enkelt. De sistnämda kommer vi säkerligen se + 100 % från dagens nivåer på 1-2 års sikt <br/> <br/>för övrigt, var försiktig du är trots allt ca 1 år sen.. finns risk att gå in och göra förlust.. <br/> <br/>Lycka till <br/>Mvh C

• christian89
    • Användare
    • Reg. datum: okt 2006
    • Aktiv i antal ämnen: 41
  3. 3. 2010-02-03 16.32

har gjort lite fina vinster i lumi pare och banker under förra året så i värsta fall får jag något att kvitta vinsterna mot om det går helt åt skogen :P

har väldigt svårt att bestämma mig för vilka bolag jag ska välja, concordia eller transatlantic, unibet eller betsson och nordic mines eller lappland goldminers

• danieleriksson
    • Medlem
    • Reg. datum: aug 2009
  4. 4. 2010-02-08 07.37

Ett Tips: Diamyd Medical

• Krille85
    • Medlem
    • Reg. datum: feb 2010
  5. 5. 2010-02-08 23.27

Jag är lite intresserad av Odd Molly.

• LasseLarsson
    • Medlem
    • Reg. datum: jul 2008
    • Aktiv i antal ämnen: 152
  6. 6. 2010-02-08 23.56

"Jag är lite intresserad av Odd Molly. " <br/>Du är inte ensam ;) <br/>Någon som har läst nån analys eller har egna tankar o funderingar på dom?

• ihampus
    • Medlem
    • Reg. datum: apr 2009
    • Aktiv i antal ämnen: 2
  7. 7. 2010-02-09 00.01

Glömde att tillägga om nån vet om Gant finns på nån lista

• ihampus
    • Medlem
    • Reg. datum: apr 2009
    • Aktiv i antal ämnen: 2
  8. 8. 2010-03-10 17.45

Ett bolag som kan vara intressant om du är villig att ta risker så ska du absolut titta på SeaNet Maritime. <br/><br/>Kan bli en härlig resa 2010.

• Lars Bengtsson

Ej inloggad!
För att delta i diskussionen i forumet måste du vara inloggad.

Om vårt forum

Du som deltar i forumet tar själv ansvar för innehållet i det du skriver. Aktiespararna har rätt att ta bort inlägg som är opassande eller som inte följer svensk lag.

Annonser