Direkt till innehållet ?

Claes Folkmar ny chef för marknadsbevakningen

Claes Folkmar tillträder posten som chef för Aktiespararnas marknadsbevakning den 6 mars 2017. Därmed ersätter han Albin Rännar som slutade sin anställning i juni 2016.

Aktiespararna är den enda medlemsorganisation i Sverige som står på spararnas sida. Förbundets marknadsbevakning är en viktig del av den svenska finansmarknadens infrastruktur. Aktiespararna bevakar varje år bolagsstämmor, påverkar marknadens spelregler och ger rådgivning och service till medlemmar.

"Med Claes som ansvarig för Aktiespararnas Marknadsbevakning får vi en person med lång och gedigen erfarenhet av att analysera och bevaka bolag. Claes blir en viktig talesperson för oss”, säger Joacim Olsson, vd för Aktiespararna.

Claes Folkmar kommer närmast från Skatteverket i Stockholm och har där arbetat med företagsanalys och värdering av bolag. Dessförinnan har han arbetat som aktie- och fondförvaltare bland annat DK fonder och Folksam kapitalförvaltning. Han har även en bakgrund som journalist och analytiker vid Affärsvärlden och SvD.

Claes har studerat juridik samt ekonomi och är diplomerad finansanalytiker från Handelshögskolan i Stockholm.

Stockholm den 5 december 2016.

Joacim Olsson

Claes Folkmar, Chef Marknadsbevakningen tel 0702-161 146

ANNONSER
Kommentera artikeln

Genom att kommentera godkänner du våra villkor.

Villkor för kommentering

Här kan du kommentera artiklar på Aktiespararnas webbplats. Du kan analysera och kritiskt granska innehållet. Sakliga, fyndiga och välskrivna kommentarer för debatten framåt.

Aktiespararna har rätten att ta bort kommentarer som är opassande eller som inte följer Sveriges lagar.

Kommentarerna får inte innehålla:

• Påhopp och/eller smutskastning av personer eller företag.
  • Kommersiella budskap
  • Icke relevant information som inte rör forumet och webbplatsens huvudområde
  • Stötande kommentarer
  • Uppmaningar till brott
  • Hets mot folkgrupp
  • Innehåll som strider mot personuppgiftslagen
  • Innehåll som strider mot upphovsrättslagen (citera gärna men ange källa)
  • Innehåll som anses vara falsk i syfte att bedra andra besökare

Skribenter garanteras anonymitet. IP-adresser kan dock lämnas ut om polis/åklagarmyndighet eller domstol så kräver.

Aktiespararna
Joacim Olsson