Du är här

Björn Borg AB - Konsumentvaror - Analysguiden



Björn Borg koncernen äger varumärket Björn Borg och fokus för verksamheten är underkläder som står för 61% av försäljningen. Därtill driver bolaget en sportklädesverksamhet och via licenstagare erbjuds skor, väskor, glasögon och parfym. Björn Borg-produkter säljs på ett tjugotal marknader, varav Sverige och Nederländerna är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker.
Björn Borg hette tidigare WBM (Worldwide Brand Management) (0705).

 

Fakta

VD: 
Henrik Bunge
Ordförande: 
Heiner Olbrich
Börsvärde
Nästa rapport
Lista
Small Cap
Bransch
Konsumentvaror

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.