Du är här

2018-09-27

Bambuser: Kommuniké från Bambusers extra bolagsstämma

Bambusers extra bolagsstämma hölls idag, torsdagen den 27 september
2018, där beslut fattades om införande av incitamentsprogram genom
emission av teckningsoptioner till dels ledande befattningshavare och
nyckelpersoner dels styrelsen.

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om införande av
incitamentsprogram genom emission av högst 1 785 274
teckningsoptioner för ledande befattningshavare och nyckelpersoner i
koncernen, totalt 13 personer.

Stämman beslutade vidare, i enlighet med förslag från större
aktieägare, om införande av incitamentsprogram genom emission av
högst 892 637 teckningsoptioner för bolagets nuvarande
styrelseledamöter.

För de båda programmen gäller att teckningsoptionerna emitteras till
marknadspris beräknat enligt Black & Scholes-modellen. Teckning av
aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner sker under perioden 1
juli 2021 - 30 september 2021, till den fastställda teckningskursen
om 3,54 kronor per aktie. Varje teckningsoption medför en rätt att
teckna en (1) ny aktie i Bambuser. Därför kommer bolagets
aktiekapital, vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna, att öka
med totalt 133 895,55 kronor (med 89 263,70 kronor med avseende på
programmet för ledningen m fl och med 44 631,85 kronor avseende
programmet för styrelsen).

Stämman beslutade vidare om riktlinjer för utseende av en valberedning
inför årsstämman 2019.

Certified Advisor

Västra Hamnen Corporate Finance är Certified Advisor (CA) till
Bambuser AB (publ).

Kontaktinformation

Fredrik Ramberg, styrelseordförande

Mobil: +46 (0) 703 620 815

E-mail: fredrik@ramadvisor.se

eller besök: bambuser.com/ir

Om Bambuser AB

Bambuser är ett svenskt mjukvaruföretag som erbjuder B2B-lösningar för
livevideo. Sedan 2007 har Bolaget utvecklat en plattform för
interaktiva livevideosändningar som gör det möjligt att streama
livevideo från mobiltelefoner och webbkameror till internet.

Bambusers genombrott inträffade under 2010, då Bolagets tjänst
användes för att rapportera om oroligheterna i Egypten under
parlamentsvalet. Året efter producerades videos via Bambuser och
användes i ett flertal tv-sändningar världen över under den s k
arabiska våren.

Idag är Bambusers tjänst installerad i fler än 50 miljoner telefoner
och har under åren nått 100-tals miljoner nyhetskonsumenter via bolag
som CNN, BBC, Al Jazeera, SkyNews etc. Sedan 2014 har Bambuser valt
att fokusera på B2B, Business-to-Business, för att få större
spridning av bolagets produkter och stärka den långsiktiga
intäktspotentialen. Bland kunderna finns bland annat bolag som
Associated Press, Aftonbladet, NRK, och Vinculums.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/bambuser/r/kommunike-fran-bambusers-extra-bola...
http://mb.cision.com/Main/15749/2629868/917130.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.