Du är här

2017-12-14

Gold Town Games ser överlag tillfredsställande användardata för World Hockey Manager

Spelutvecklingsbolaget Gold Town Games lanserade den 30 oktober spelet
World Hockey
i hela Europa med primärt fokus på Tyskland och Schweiz.
Marknadsaktiviteterna
fokuserades på köp av användare via Facebook, Instagram och Google Ads. Det
framgår av ett pressmeddelande.

Under november har 43 892 användare laddat ner World Hockey Manager.
Fördelningen av dessa är ungefärliga 15 procent från Sverige respektive
Tjeckien, 20 procent från Tyskland och 10 procent från Schweiz. Resterande
40 procent är fördelade på övriga länder i Europa. 22 procent av
nedladdningarna var organiska. Kostnad per nedladdning har varit fortsatt
gynnsamt.

- Användardatan är överlag tillfredställande, inte minst den fortsatt
stigande intäkten och kostnaden per nedladdning. Vi vet dock att båda dessa
siffror snabbt kan ändras. Den vikande trenden för spelets retention,
jämfört med målbilden på 40 procent, är förväntad då det ofta inträffar när
spel presenteras för en bredare målgrupp. Vi fortsätter, enligt plan, att
arbeta datadrivet för att nå uppsatta målsättningar och för att skapa ett
engagerande managerspel, kommenterar vd Pär Hultgren.

Användardata för Android och iOS för november:
* Antal nedladdningar: 43 892 stycken
* Intäkt: 448 500 kronor
* Andel av totala antalet användare som genomfört köp: 6,5 procent
* On-boarding: 82 procent
* Retention dag ett: 35,1 procent
* Retention dag sju: 17,5 procent
* Genomsnittlig tid i applikationen/användare/dag: 31 minuter
* Dagliga aktiva användare 1 november: omkring 4 000 stycken
* Dagliga aktiva användare 30 november: omkring 9 000 stycken

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.