Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-21

Gold Town Games: World Football Manager lanseras i Sverige

Fredag den 31 maj lanserar Gold Town Games en betaversion av World
Football Manager (WFM) i Sverige. Sedan lanseringen på Irland i mars
månad har det kontinuerligt tillkommit nya funktioner som berikat
spelet och nu visar användardatan att det är dags för nästa steg. WFM
kommer att finnas tillgängligt för nedladdning via både Appstore
(iOS) och Google Play (Android).

- Det känns underbart att vi äntligen introducerar ett nytt Gold Town
Games-spel på den svenska marknaden. Det är viktigt för oss att våra
svenska fans, som gav vårt hockeyspel ett sådant varmt mottagande,
ska få ta del av World Football Manager, säger Gold Town Games VD Pär
Hultgren.

Marknadsföringen i Sverige kommer att ske framförallt genom riktad
reklam via upparbetade kanaler men också genom PR, influencers och
sociala medier.

- Vi räknar med att marknadsföringen kommer att stegvis trappas upp.
Intensiteten baseras på resultat för kostnad respektive intäkt per
installation samt användardata, säger Pär Hultgren.

Sverige är en enskild viktig marknad för World Football Manager men
framförallt är det en språngbräda mot de större europeiska
fotbollsnationerna och vidare globalt. När önskad användardata från
Sverige säkerställts och ytterligare funktionerna samt lokalisering
till fler språk är på plats kommer nya lanseringar initieras.

- Under sommaren verkställer vi vår implementationsplan som innehåller
ytterligare spännande funktionalitet; ett efterlängtat transfersystem
med budgivningar och ett nytt utslagsgivande cupformat. När
användarantalet är stort nog introducerar vi WFM Social League där
användare skapar ligor och tävlar tillsammans. När allt det är på
plats är vi redo att lansera på nya marknader, förhoppningsvis i
samband med starten av den europeiska fotbollssäsongen i höst,
avslutar Pär Hultgren.

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag
med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består
av 21 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande
affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på
sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple)
och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel,
World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det
populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den
egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom
lag- och arenasporter.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/gold-town-games/r/world-football-manager-lans...
https://mb.cision.com/Main/14421/2820174/1048980.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.