Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-06-28

Jays Group AB: JAYS lanserar True Wireless hörlur med 9,5 timmars speltid på en laddning

Generellt Pressmeddelande

Svenska livsstilsvarumärket och hörlurstillverkaren JAYS lanserar sin andra
produkt i sport-serien, m-series. JAYS m-Seven True Wireless har en speltid
på 9,5 timmar på en laddning.

JAYS senaste produktlansering är den andra produkten i sportserien,
m-series. M-Seven True Wireless är helt sladdlös och har 9,5 timmars
speltid på en laddning. Den medföljande laddboxen ger ytterligare tre
laddningar vilket ger en total speltid på 38 timmar. 

?När vi började utvecklingsarbetet på m-Seven bestämde vi oss att fokusera
på en nätt design och på en riktigt bra speltid utan att behöva använda
laddboxen. Vi blev som besatta av tanken att kunna korsa Atlanten på en
enda laddning. Med 9,5 timmars speltid är det nu något som vi levererar
på?, säger Henrik Andersson CEO på Jays Group. 

För att kunna vara en del av JAYS m-Series, har m-Seven True Wireless fått
egenskaper som gör den perfekt för löpning och andra aktiviteter. Vid sidan
av att vara svettålig är den också utrustad med touch- och röstkontroll
vilket gör den enkel att styra.

?Ett annat viktigt fokusområde under vår utvecklingsprocess har varit att
skapa en True Wireless som ingår i vår m-Series. Vid sidan av att göra dem
svettåliga har vi fokuserat mycket på hur man bäst kontrollerar dem i
rörelse. Mycket arbete har lagts ner på att hitta rätt balans i
touch-kontrollens känslighet. Jag vet inte hur många timmar vårt
produktteam har lagt på löpbandet under utvecklingsprocessen?, säger Henrik
Andersson CEO på Jays Group.

JAYS m-Seven True Wireless kommer inledningsvis i helsvart. 

Några av m-Seven Wireless detaljer och funktioner:

*  9,5 timmar speltid på en laddning
*  Tre extra laddningar i laddboxen
*  38 timmar total speltid
*  Svettålig
*  IPx5 certifierad
*  Touch-kontroll
*  Röstkontroll ? Siri och Google Assistance
*  Bluetooth 5.0
*  Inbyggd mikrofon

Om Jays Group AB
Jays Group grundades 2006 med en vision att alla skall ha möjlighet att
uppleva bra ljud och sofistikerad design. Koncernen utvecklar, producerar
och marknadsför egna varumärken och produkter inom ?Audio & Sound? och
?Smart Mobility? för utvalda marknader globalt och online. Jays Group har
idag verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Hongkong, Kina och i
Thailand, där även bolagets egna tillverkning inom Smart Mobility är
lokaliserad.

Koncernen har under 2018 expanderat Inom ?Smart Mobility? genom förvärvet
av Krusell, som designar och tillverkar mobila tillbehör, väskor och skal
av högsta kvalitet. Inom ?Audio & Sound? området förvärvade koncernen 2019
det prisbelönta danska audio varumärket CLINT® Digital i syfte att etablera
koncernens framtidssatsning inom streamat ljud via multimedia och smarta
högtalare.

I slutet av 2017 tillkännagav Jays Group den nya koncernstrategin med målet
att årligen omsätta 200 MSEK vid utgången av 2019 och cirka 300 MSEK vid
utgången av treårsperioden 2018 - 2020. Jays koncernens vision och
tillväxtstrategi bygger på stark organisk tillväxt med lönsamhet i
kombination med förvärvsdriven tillväxt inom ljudsegmentet och andra nära
relaterade produkter och tjänster inom konsumentelektronik samt smart
connectivity och mobila produkter. Jays Group har för avsikt att genomföra
flertalet förvärv under kommande år i syfte att diversifiera och bygga en
stark koncern med tydligt fokus på långsiktig tillväxt under lönsamhet.

Jays koncernens långsiktiga årliga finansiella mål är att ha en årlig
tillväxt om 20 procent med en samtidig lönsamhet om minst 10 procent EBITDA
och en soliditet överstigande 30 procent. Koncernen kommer ej lämna löpande
detaljerade prognoser, utan verksamheten kommer helt styras mot bolagets
långsiktiga finansiella mål. 

Jays Group AB (publ) är noterad på Nasdaq First North. Certifierad Adviser
är Redeye AB med e-postadress certifiedadviser@redeye.se

 och telefonnummer 08-121 576 90

Författare Hugin Nyheter

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.