Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-29

Livihop: Livihop fortsätter vara mottagare av assistansersättning från Försäkringskassan

LIVIHOP FORTSÄTTER VARA MOTTAGARE AV ASSISTANSERSÄTTNING FRÅN FÖRSÄKRINGSKASSAN

Efter förändringar som har gjorts avseende Livihopgruppens ledning har Försäkringskassan meddelat att myndigheten avvaktar med att verkställa administrativt ställningstagande gällande utbetalning av assistansersättning som utförts fr.o.m. 1 juni 2019.

Livihop fortsätter att ta emot assistansersättning för kundernas räkning avseende utförd personlig assistans som bolaget tillhandahåller. Livihopgruppens kunder kan även i fortsättningen anvisa bolaget som mottagare av assistansersättning för utförda assistansinsatser och Livihops assistanstjänster kommer att fortsätta som tidigare.

Stockholm 2019-05-29

För vidare upplysningar

Nils Stiernstedt, Styrelseordförande Liv ihop AB (publ)

070 550 73 23

Denna information är sådan som Liv Ihop AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 29 maj kl 18.30.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Livihop Pressrelease 2019-05-29.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=26349

Kort om Livihop

Livihop erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning och verkar för att få bort så många barriärer som möjligt för att skapa en ökad livskvalitet utifrån varje individs enskilda förutsättningar och funktionsnedsättning. Bolaget grundades 2011 och har en vision om att bli ett av de större assistansbolagen i Sverige. Marknaden för personlig assistans har sin bakgrund i 1994 års LSS-reform, som gav personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar ökad möjlighet att klara sina grundläggande, vardagliga behov. Med det stödet ges de assistansberättigade en större möjlighet att på ett likvärdigt och jämställt sätt delta i samhället. Livihop arbetar efter devisen att alla är olika och genom att erbjuda assistans som helt utgår från individens behov, bidrar Livihop till att öka livskvaliteten och vardagen för sina uppdragsgivare. Genom transparens och individanpassade lösningar hjälper Livihop sina kunder att få maximal nytta av den assistansersättning de är berättigade till. Varje uppdragsgivare erbjuds en ekonomisk återrapportering som visar hur assistansersättningen används.

Livihops värdeord är respekt, engagemang och transparens.

Mer information om verksamheten finns på: www.livihopgruppen.se http://www.livihopgruppen.se

Mangold Fondkommission, mail: CA@mangold.se mailto:CA@mangold.se och tel: 08 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.