Du är här

2018-09-05

STARBREEZE: GRADVIS BÄTTRE BOKNINGSLÄGE ENTERSPACE STOCKHOLM

STOCKHOLM (Direkt) Bokningsläget för det Starbreeze-ägda vr-centret Enterspace
i Stockholm har successivt förbättrats under augusti, jämfört med ett
betydligt lägre intresse under juni och juli. Den del av verksamheten som
riktar sig till företagskunder går "mycket bra".

Det uppger Cecilia Öhrner, marknadschef för Enterspace, i ett mejl för
Nyhetsbyrån Direkt.

När Starbreeze köpte det svenska vr-bolaget Enterspace sommaren 2017 för 20
miljoner kronor var budskapet att vr-centret på Sveavägen i Stockholm skulle
öppna samma höst. Men projektet försenades och efter att öppningen av ett
vr-center i Dubai prioriterats kund så portarna på Sveavägen slå upp i slutet
av maj i år.

Tajmingen innebar att Enterspace jungfruresa fick göras under de första
sommarmånaderna, en period som i vanliga fall inte borgar för ett stort tryck
på nöjesupplevelser inomhus. Årets ovanligt varma sommar gjorde inte saken
bättre.

När Nyhetsbyrån Direkt stämde av bokningsläget en måndag i juli var samtliga
av de 740 tillgängliga vr-upplevelsetiderna den aktuella veckan obokade.

Hur skulle du säga att läget/intresset är nu?

"Trycket har successivt ökat under augusti på förbokningar och företagsevent,
vilket vi rätt säkert kan säga beror på att folk är tillbaka från sina
semestrar, att kännedomen om oss och vad vi erbjuder sprider sig, samt att vi
får mycket fina recensioner", svarar Cecilia Öhrner i mejlet.

Hur är fördelnin gen drop-inkunder/förbokningar?

"Vi tycker vi oss se en viss säsongsbetoning på bokningarna och vi behöver mer
tid för att se trender över ett år, men för juli och augusti (exklusive
större gruppbokningar och event) så ligger vi med en klar överrepresentation
(närmare 70 procent) på drop-in vs förhandsbokningar. Dessa siffror är dock
exklusive större gruppbokningar/event, så det är bara en fördelningar mellan
dessa två typer av bokningar".

Hur går det på företagskundssidan, hur är intresset för era eventkv ällar
måndagar/tisdagar?

"Det går mycket bra, vi ser stor potential i denna målgrupp, då de letar efter
något annorlunda och nytt att göra tillsammans i kombination med att mingla,
äta och dricka. För september har vi ett eller flera företagsevent inbokade
nästan varje vardag, inklusive måndag- och tisdagskvällar".

Noterade en annons på Twitter nyligen . Har ni gjort/planerar ni att göra
någon annan marknadsföring?

"Just nu kör vi en stor del av vår annonsering digitalt (sociala media och
Google) då det är ett effektivt sätt för oss att nå ut till våra målgrupper.
Vi planerar flera kampanjer, events och lanseringar framöver, samt att vi
kommer att sätta ihop fler attraktiva paket där både vr och mat ingår, då vi
ser efterfrågan på detta", uppger Cecilia Öhrner.

---------------------------------------
Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.