Du är här

2017-08-31

AdCityMedia: Björn Rosengren förvärvar aktier i AdCityMedia för 1 miljon kronor

BJÖRN ROSENGREN FÖRVÄRVAR AKTIER I ADCITYMEDIA FÖR 1 MILJON KRONOR

A City Media AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget") röstade på Bolagstämman den 30 maj in Björn Rosengren som ny styrelseledamot.

Björn Rosengren har en bred kompetens och erfarenhet från bland annat sin tid som näringsminister, landshövding och rådgivare åt Kinneviksfären. Idag arbetar han främst som styrelseproffs.

"Jag är glad över att få förvärva mina första aktier i AdCityMedia och som ledamot få möjligheten genom mina erfarenheter och kontakter hjälpa bolaget till nya nivåer", säger Björn Rosengren

Förvärvet omfattar 11 765 aktier till kursen 85 kr per aktie. Säljaren har ingen koppling till bolaget eller är insynsperson i övrigt.

Alexis Logothetis som även han är styrelseledamot i bolaget förvärvade samtidigt 3 235 aktier till 85 kr per aktie av samma säljare.

Affären genomfördes utanför marknaden den 31 augusti 2017.

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com mailto:anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som A City Media AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 augusti 2017 kl. 13:10 CET.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2017-08-31.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=21021

Kort om Bolaget:
AdCityMedia är verksamt inom marknaden för utomhusreklam och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Bolaget har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet avseende digitala mediaytor i citymiljö samt med erfarenhet från sina 16 år i branschen utökat med ytterligare ett affärsområde - "Creative". Creative hjälper företag att synas och värdera sina egna mediamöjligheter såväl på fasad som i butik. Under affärsområdet Creative har bolaget två huvudinriktningar - "Digital signage" (digitala skärmar I butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam på fasad och i butik). Framtiden är digital och i nuläget har bolaget ca 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar som bolaget driver avseende innehåll och support åt externa kunder. Marknaden för Utomhus växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt. AdCityMedia är innovativa och har tekniken som gör att bolaget ligger i framkant vilket ger bolaget goda förutsättningar att ta tillvara marknadens tillväxt.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.