Du är här

2018-08-14

Alvestaglass ökade försäljningen med 60 procent under juli, positiv vädereffekt

Försäljningen ökade med 60 procent under juli jämfört med föregående år för
glasstillverkaren Alvestaglass. Det framgår av ett pressmeddelande.

"Vi är alla överens om att vi haft en fantastisk sommar och glassbranschen
har blomstrat. Vi har en tillväxt på 60 procent i juli och totalt på året
ungefär samma ökning. Vädret har påverkat försäljningen positivt men
största delen bygger på organisk tillväxt", berättar bolagets vd Richard
Hertvig och fortsätter:

"Vi har med framgång lanserat nya pinnglassar under LOHILO och även
förvärvat varumärket Popfruit. Nu jobbar vi hårt inför kommande
produktlanseringar vecka 38".

Ackumulerat för perioden januari till juli uppgår nettoomsättningen till
cirka 76,6 miljoner kronor (48,5), vilket motsvarar en tillväxt om 58
procent.

Carl Becht
carl.becht@finwire.se, 079 337 16 90
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.