Du är här

2018-03-13

Atlas Copco: Atlas Copco-priser belönar nytt och innovativt marknadsföringskoncept för intelligent tillverkning

Stockholm den 13 mars 2018: Peter Wallenberg Marketing and Sales Award
belönar i år marknadsföringen av ett nätverkssystem som ökar
kundernas produktivitet. Konceptet positionerar Atlas Copco som en
ledare inom Industri 4.0/intelligent tillverkning.

Priset delas ut till marknadsavdelningen inom affärsområdet
Industriteknik för att ha skapat ett heltäckande marknadskoncept runt
den produktivitetsökande tillverkningslösning som kallas för Smart
Connected Assembly. Konceptet positionerar Atlas Copco som en ledare
inom Industri 4.0/intelligent tillverkning inom monteringsprocesser
genom att erbjuda ett komplett utbud av verktyg, mjukvara och
datadrivna produkter.

Detta resulterar i ökad produktivitet och minskade kostnader för
kunder inom industrin, till exempel fordonstillverkare. Nicklas
Tibblin, VP Marketing, Robert Stribeck, Product Manager, Jonas
Lundgren, Product Manager and Nurgul Atayer, Project Leader kommer
att tilldelas priset vid Atlas Copcos årsstämma.

"Atlas Copco vill vara ledande när det kommer till smarta maskiner och
system som samverkar och kommunicerar med varandra. Marknadsföringen
av Smart Connected Assembly har visat just det och vilket kundvärde
det ger på ett innovativt sätt. Jag är glad över att kunna dela ut
priset till ett framgångsrikt och talangfullt team." säger Atlas
Copcos VD och koncernchef Mats Rahmström.

Peter Wallenberg-priset - uppkallat efter Atlas Copcos f.d.
Hedersordförande - belönar den mest innovativa och framgångsrika
metoden inom försäljning och marknadsföring. Priset upprättades 1996.
Priset delas ut till vinnarna på årsstämman den 24 april 2018. Se
www.atlascopcogroup.com/innovation/ för information om tidigare
vinnare.

För mer information vänligen kontakta:
Sara Liljedal, Presschef
08 743 8060 eller 072 1441 038
media@se.atlascopco.com

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara
produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa
kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings-
och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco
utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet,
energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873,
har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under
2017 hade Atlas Copco en omsättning på 116 miljarder kronor och cirka
47 000 anställda. Mer information finns på www.atlascopcogroup.com
(http://www.atlascopco.com).

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/atlas-copco/r/atlas-copco-priser-belonar-nytt-...
http://mb.cision.com/Main/90/2470446/804483.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.