Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-09-26

BAMBUSER: NY LÖSNING MOT E-HANDEL I JAKT PÅ LÖNSAM AFFÄRSMODELL

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Livevideobolaget Bambuser lanserar en ny
lösning mot e-handelssegmentet med namnet Bambuser Live Video Shopping.

Det framgår av ett pressmeddelande från bolaget som på senare år har haft
svårt att hitta kommersiellt lönsamma appliceringar av sin livevideoteknik.

Produkten introduceras tillsammans med e-handelsbolaget NA-KD samt
modevarumärket Monki.

"Under 2019 har bolagets fokus varit att vidareutveckla mobil livestreaming
och ta tekniken till en ny nivå för att möta ett nytt segment som är mycket
aktivt inom livestreaming på sociala medier, nämligen retail", skriver
Bambuser.

I somras genomförde bolaget en riktad emission om 21 miljoner kronor. I
augusti redovisade Bambuser intäkter för det första halvåret 2019 om 1,8
miljoner kronor (2,7).

Rörelseresultatet under samma halvår var -9,7 miljoner kronor (-10,8).

Aktien i Bambuser har stigit med cirka 145 procent på torsdagsförmiddagen till
ett samlat marknadsvärde om cirka 150 miljoner kronor efter pressmeddelandet.

---------------------------------------
Johan Lind +46 8 5191 7954

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.