Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-11-01

BREDBAND2: KONSUMENTPRISER HÖGRE, TILLVÄXT 25% 3 KV

STOCKHOLM (Direkt) Bredband2 visade en tillväxt på 25 procent under det tredje
kvartalet, jämfört med motsvarande period i fjol.

Det framgår av delårsrapporten på tisdagen.

"Prisbilden på konsumentmarknaden är högre än vad vi sett tidigare. Marknaden
är på väg mot en sundare prissättning och vi kommer att följa detta noga då
vi genomför fler marknadsaktiviteter", säger vd Daniel Krook.

Privatsidan växer som förväntat snabbt och Bredband2 börjar se
synergieffekterna av en högre omsättning där kostnaderna minskar i relation
till intäkterna, vilket över tid ger en högre rörelsemarginal.

På företagssidan ser bolaget en tydligt ökande aktivitetsnivå.

Tredje kvartalet i sammandrag

Nettoomsättning 115 mln kr (92,3)

Rörelseresultatet (EBIT) 11,8 mln kr (7,1)

Resultat före skatt 12,0 mln kr (6,9)

Resultatet efter skatt 9,3 mln kr (5,5)

Resultatet per aktie 0:013 kr (0:008)
---------------------------------------
Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.