Du är här

2012-10-24

Bristol-Myers: Försäljning Plavix föll 96 % i 3 kv

(SIX) Amerikanska läkemedelsbolaget Bristol-Myers Squibbs
försäljning av blodproppsläkemedlet Plavix föll 96 procent till
64 miljoner dollar i det tredje kvartalet 2012.

Det framgår av rapporten.

AstraZeneca marknadsför blodproppsläkemedlet
Brilinta/Brilique. Den så kallade Platostudien från AstraZeneca
påvisade att Brilinta skulle ha en bättre effekt än Plavix vad
gäller antalet fall av kardiovaskulär död, hjärtattack eller
stroke.

Magnus Bernet, tel +46 8 586 163 85
magnus.bernet@six-group.se
SIX News

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.