Du är här

2018-03-06

A CITY MEDIA: VINNER SNUSKYLSUPPHANDLING VÄRD 8,8 MLN KR

STOCKHOLM (Direkt) A City Media har vunnit en upphandling värd 8,8 miljoner
kronor avseende snusbolaget Skrufs nya koncept för snuskylar med integrerade
digitala skärmar.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Ad City Media kommer att leverera circa 1.100 skärmar inklusive mjukvara och
konfiguration till Skruf, som ägs av Imperial Tobacco Group.

Swedish Match förser svenska butiker och kiosker med snuskylar, och har en
pågående tvist med Konkurrensverket om hur Swedish Match-kylarnas
prismärkning ska utformas.

För ett drygt år sedanbötfälldesdet svenska tobaksföretaget för
marknadsmissbruk, men Swedish Match överklagade domen till Svea Hovrätt där
tvisten för närvarande inväntar rättegång.

---------------------------------------
Martin Lindgren +46 8 5191 7920

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.