Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-03-18

Duni: Gör organisationsförändring, fokuserar på tillväxt

(SIX) Servettillverkaren Duni skapar en ny organisation med fem
affärsområden i syftet att fokusera på lönsam tillväxt. Målet är att
öka kundfokus och specialiseringsgrad i de nya organisationerna.

Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Dunis nya organisation utgörs från den 1 januari 2014 av följande
fem affärsområden:

Table Top - marknad: Traditionella restauranger, primärt i Europa.

Meal Service - marknad: Fast food, caféer, take-away, primärt i
Europa.

New Markets - marknad: Nya marknader utanför Europa.

Consumer - marknad: Konsumentmarknaden, primärt i Europa.

Materials and Services - i huvudsak är produktion av det mjukpapper
som Duni använder för egen förädling samt tillverkning av
hygienprodukter som är under avveckling

Mikael Östman, tel +46 31 350 64 88
mail to:mikael.ostman@six-group.se
www.blogg.six.se @SIXNews
SIX News

Författare SIX news

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.