Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-02-15

Essity: Essity inkluderat i Sustainability Yearbook 2019

Ledande hygien- och hälsobolaget Essity har erhållit utmärkelserna
Gold Class och Industry Mover för sitt framstående hållbarhetsarbete.
Bolaget har kvalificerat sig till Sustainability Yearbook 2019 som
ledande inom kategorin Household Products.

Essity fick höga betyg för miljö- och social rapportering, arbetet med
leverantörer, varumärkesarbete, innovationer och strategi för
tillväxtmarknader.

- Hållbarhet är en integrerad del av allt vi gör på Essity och vi är
stolta över att vara med i Sustainability Yearbook och för
utmärkelsen Industry Movers i RobecoSAMs ranking, säger Joséphine
Edwall-Björklund, kommunikationsdirektör på Essity.

RobecoSAM är specialiserat på hållbara investeringar och utvärderar
varje år världens största bolag till Dow Jones Sustainability Index
(DJSI), ett av världens mest prestigefyllda hållbarhetsindex. Essity
utnämndes nyligen till branschledare inom sektorn för Household
Products av DJSI.

- Vi gratulerar Essity till sin plats i Sustainability Yearbook 2019,
som visar upp de bästa företagen inom olika branscher avseende
ekonomiskt materiella ESG-mätvärden. Eftersom ribban för företags
hållbarhetsarbete ständigt höjs, så är denna Yearbook en ihållande
och mycket trovärdig källa till företagens hållbarhetsarbete, säger
Daniel Wild, koncernchef RobecoSAM.

Varje år sedan 2004 har Sustainability Yearbook presenterat
hållbarhetsförmågan hos världens största företag inom varje bransch.
För ytterligare information om hållbarhetsledare inom Household
Products, läs mer här
(https://yearbook.robecosam.com/fileadmin/Files/Industries/Household_Prod...).

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Sjöström, Media Relations Manager, +46 8 788 51 36,
henrik.sjostrom@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som ökar
människors välbefinnande genom produkter och lösningar. Namnet Essity
är en utveckling av de engelska orden essentials och necessities,
nödvändigheter i vardagen. Vår hållbara affärsmodell sätter
värdeskapande för människor och miljö i centrum. Försäljning sker i
cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork
samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero,
Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har
omkring 47 000 medarbetare och nettoomsättningen 2018 var cirka 118,5
miljarder kronor (11,6 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i
Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer
information, besök www.essity.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/essity/r/essity-inkluderat-i-sustainability-ye...
https://mb.cision.com/Main/15798/2741924/991667.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.