Du är här

2017-09-19

Fastouts intäkter från abonnemang passerar 300 000 kronor i månaden

VR- och drönarbolaget Fastout noterar efter lanseringen av nya Fastout VR i
mars ett
stadigt ökande intäktsflöde från den nya abonnemangsmodellen, som också
kombinerar bolagets drönarvyer med invändig VR. Intäkterna från
månadsabonnemangen har sedan mars växt med 250 procent och i oktober
passeras 300 000 kronor i månaden. Det framgår av ett pressmeddelande.

Det står klart att kombinationen abonnemangsmodell och Fastout VR fungerar
både hos kunderna och för bolaget. Fastout bygger nu upp stabilt
återkommande intäkter vilket tar bolaget mot lönsamhet med nuvarande
kostnadsbas. I dagsläget kommer majoriteten av
försäljningen från de största fastighetsmäklarkunderna inom kategorin
Enterprise, som integrerat bolagets mjukvara och skräddarsyr VR-upplevelser
för digital kommunikation och marknadsföring. Möjligheterna att bredda med
nya kundgrupper bedöms som goda.

"Kombinationen med en effektiv e-handelslösning, som vi fokuserar på att
lansera, öppnar upp våra eftertraktade produkter till nya marknader,
branscher och målgrupper. Den snabba tillväxten med abonnemangsintäkter som
vi nu ser har potential att öka ännu snabbare
när vi kan komplettera med en ännu starkare digital säljkanal", säger
Alexander Greidinger, vd på Fastout.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.