Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-07

GOLD TOWN GAMES: MÅL LANSERA WFM PÅ YTTL EN EUROPAMARKNAD I MAJ

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gold Town Games siktar på att lansera World
Football Manager( WFM) på ytterligare en marknad i Europa under maj månad i
år.

Det framgår av ett pressmeddelande.

I början av mars lanserades WFMpå Irland och har fått in betalande kunder.
Målsättningen med lanseringen var att samla in användardata och säkerställa
en stark så kallad onboarding, mäta användarnas retention, testa deras
benägenhet att köpa samt få en indikation på kostnader per installation.

"Nu har vi äntligen nått vår målsättning för spelets onboarding men vi har
fortsatt en del att arbeta med för att stärka siffrorna för retention dag
ett. För tillfället är de just under 30 procent men vi arbetar mot att nå
målsättningen på 40 procent", kommenterar Gold Town Games vd Pär Hultgren.

Sedan mitten av april finns WFMockså tillgängligt för en begränsad publik i
Australien, för att testa funktionalitet och serverbelastning av
realtidsmatcher men också för att jämföra kostnader per installation med den
irländska marknaden.

"Priset per nedladdning har varierat under perioden, framförallt beroende på
marknad, där den mindre irländska marknaden indikerat högre priser än den
större australiensiska marknaden", skriver Gold Town Games.

---------------------------------------
Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.