Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-10-17

H & M Hennes & Mauritz AB: Försäljningsutveckling i september 2016

Pressmeddelande 17 oktober 2016

Som tidigare kommunicerades i niomånadersrapporten den 30 september
2016 hade det ovanligt varma vädret i

september en mycket negativ påverkan på H&M-koncernens omsättning i
september månad. Koncernens försäljning

i september ökade med 1 procent inklusive moms i lokala valutor
jämfört med samma månad 2015.

Totalt antal butiker per den 30 september 2016 uppgick till 4 204
butiker jämfört med 3 733 butiker vid samma

tidpunkt föregående år.
Oktober månads försäljningsutveckling i procent kommer att publiceras
den 15 november 2016.

Karl-Johan Persson, VD

Kontakt: Nils Vinge, IR-chef 08-796 52 50.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes &
Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s

marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades,
genom ovanstående persons försorg,

för offentliggörande den 17 oktober 2016 kl 08.00 (CET). Detta
pressmeddelande, liksom ytterligare information om H&M, finns

tillgänglig på www.hm.com.
H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är
noterat på Nasdaq Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda

mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen
ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday,

COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 4 200
butiker på 64 marknader, inklusive franchise-marknader.

2015 uppgick omsättningen inklusive moms till SEK 210 miljarder och
antalet anställda är fler än 148 000. Ytterligare information

finns på hm.com (http://www.hm.com/se/).
-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/h---m-hennes---mauritz-ab/r/forsaljningsutveck...
http://mb.cision.com/Main/769/2101536/575143.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.