Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-03-29

H&M: CLUB-LANSERING PÅ KINESISKA WECHAT I HÖST

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) H&M:s kundlojalitetsprogram H&M Club har nu
över 35 miljoner medlemmar, att jämföra med de 30 miljoner som angavs i
bokslutet i slutet av januari. H&M Club finns på 16 onlinemarknader och ska
rullas ut till ytterligare sju marknader i år. Till hösten integreras
lojalitetsprogrammet i den kinesiska kommunikationsappen WeChat som har cirka
1 miljard användare.

Det framgår av delårsrapporten.

I det första kvartalet ökade H&M:s onlineförsäljning med 18 procent i svenska
kronor, jämfört med första kvartalet föregående år. I lokala valutor var
ökningen 10 procent. Justerat för Tyskland, där H&M bytte onlineplattform
under kvartalet, ökade koncernens onlineförsäljning med 34 procent i svenska
kronor och med 27 procent i lokala valutor.

---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.