Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-01-09

H&M: GLOBALT SAMARBETE MED AMERIKANSKA FOTBOLLSLIGAN NFL (R,NY)

(Rättar i första stycket: produkterna ska INTE säljas i USA samt lägger till
fjärde stycket)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) H&M och den amerikanska fotbollsligan NFL
(National Football League) har inlett ett samarbete där klädbolaget ska sälja
herr- dam- och barnkläder samt accessoarer med olika NFL-varumärken.
Produkterna ska säljas av H&M i över 20 olika länder, dock ej i USA.

Det skriver Sportbusiness.com på torsdagen.

Bland de marknader som omfattas märks bland annat Tyskland, Storbritannien,
Kina, Japan och Indien. De första plaggen finns redan nu i butik och online.

H&M:s pressavdelning uppger i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt att det rör sig
om ett avtal där bolaget har rätten att använda sig av NFL-lagens loggor.

Finalen i den amerikanska fotbollsligan, Super Bowl, tv-sänds i 180 länder och
på 25 olika språk.

"Genom att samarbeta med H&M har vi möjligheten att nå supportrar på marknader
över hela världen", uppger Akash Jain, chef för NFL:s internationella
marknadsföring.

---------------------------------------
Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.