Du är här

2012-09-17

H&M: Tappade marknadsandelar i augusti - analytiker

(SIX) Klädkedjan H&M:s försäljning var klart svagare än
väntat för augusti månad både vad gäller total försäljning och
försäljning för jämförbara butiker.

DNB Markets analytiker Haakon Aschehoug uppger till Reuters
att det svaga utfallet för augusti representerar att H&M gjorde
sämre ifrån sig än marknaden i de viktigaste länderna.
Utvecklingen pekar på ett fall tillbaka från sommaren där den
jämförbara försäljningen ökat tre månader i rad från maj till
juli.

"En månad är för lite för att man ska kalla det ett
trendbrott, men vi kommer definitivt att hålla ögonen på detta
framöver. Vi argumenterar alltså för att de tappade
marknadsandelar i augusti", sade han.

Arvid Raa, 031-350 64 78
arvid.raa@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.