Du är här

2018-09-18

H&M:s nya digitala vapen

wysiwyg_image

H&M vässar sin e-handelsfmodell med en ny betaltjänst.
Modejätten har inlett ett globalt samarbete med det nederländska betalbolaget Adyen, avslöjar Di Digital.

Såväl Uber, Spotify, Facebook, Netflix som klädjätten Inditex använder sig redan av nederländska Adyens betallösningar.

LÄS OCKSÅ: Analys: Vad är H&M:s problem?

Nu har även H&M inlett ett globalt samarbete med Adyen.

– Vi är live i butikerna i ett par länder i Europa samt e-handel på andra marknader, säger Adyens vd och grundare Pieter van der Does till Di Digital.

MISSA INTE: Börsexperterna om H&M-rusningen

Den nya betaltjänsten ska knyta ihop affärerna i butikerna med H&M:s e-handel och marknadsplats Afound.

– Vi ser många möjligheter att förenkla för H&M. De kan ha samma betalterminaler i alla länder och koppla samman e-handeln med butikerna. Kunder i dag vill kunna handla online och lämna tillbaka i butik, de vill ha samma upplevelse både online och offline, säger Pieter van der Does till Di Digital.

Författare Joel Holm

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.