Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-03-06

Hoodin AB: Hoodin inleder samarbete med Eventbrite (US).

Under slutet av 2018 påbörjade Hoodin en förstudie och initialt
utvecklingsarbete avseende möjligheten och affärsvärdet av att koppla
samman Hoodin med Eventbrite. Projektet visade på mycket goda
resultat och idag lanserades tjänsten som samarbetet bygger på med
konceptet Super Feeder +Events.

Hoodin Super Feeder +Events innebär att partners och slutanvändare
dels kan bevaka kontextuellt innehåll så som artiklar m.m, men nu
även med möjligheten att bevaka och hämta in digitalt innehåll
avseende event och platser baserat på geografisk sökning samt via
direktbevakning av utvalda konton på Eventbrite. I och med samarbete
med Eventbrite så kan Hoodin nu erbjuda partners och kunder att
bevaka och hämta in digitalt innehåll avseende ca 5 miljoner
evenemang globalt.

Samarbetet innebär inte några omedelbara intäkter för Hoodin men ger
möjlighet till eventuella framtida intäkter.

Marcus Emne, VD och grundare för Hoodin, kommenterar:

"Detta samarbete är ytterligare en pusselbit i vår strategi för att
bli världsledande företag och tjänst avseende digital
innehållsbevakning. Att kunna erbjuda partners och företag att
automatisera skapande av event-kalendrar, använda innehåll om
evenemang i sin content marketing och skapa feeds av event i appar är
Hoodin helt unika med och vi har ett stort antal kunder som redan
begärt demo och testperiod. För oss och våra partners är det ett
starkt case att ta till marknad. Låt oss ta en kommun eller en
branschorganisation som exempel. De spenderar i regel hundratals
timmar per år för att manuellt leta efter och samla in information
om evenemang. Nu står en glad robot från Hoodin redo att göra detta
åt dem för en fraktion av kostanden jämfört med manuellt arbete.

Vi bedömer att marknaden som kan tillräknas behovet avseende Super
Feeder +Events är en miljardmarknad och med rätt partners ska vi över
tid ta en stor del av marknaden"

Om Eventbrite

Eventbrite är världens största plattform och CMS för evenemang och
biljetthantering. Bolaget grundades 2006 av Kevin Heart, som
tidigare varit med och grundat PayPal. Bolaget är listat på NYSE:BE.
Läs mer på www.eventbrite.com

För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:

Marcus Emne, VD och grundare

Telefon: +46 76 - 147 22 73

E-post: info@hoodin.com

Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt
EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes
för publicering genom ovanstående kontaktpersons agentur den 8:e
februari 2019.

Om Hoodin AB

Hoodin AB har utvecklat och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan
utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten
bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser
mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör
att Hoodins kunder får full kontroll över den information som
kontinuerligs skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora
arbetstids- och kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin
åstadkommit en god tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier
Growth Media, Region Skåne och Riksbyggen. 2014 utsågs Hoodin av Red
Herring till ett av de 100 mest lovande start up-bolagen i världen.

Om Hoodins affärsmodell - Hoodins affärsmodell baseras på att partners
och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är
variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella
projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används.
Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör
en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år.
En grundlicens har ett månadspris om minst 950kr.

Om Hoodins partnerprogram - Hoodin når slutkunder och nya användare
genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en
viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som
del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital
innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners,
ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer
med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men
utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före
de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna
erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar
och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning
och implementering av ett projekt.

www.hoodin.com

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/hoodin-ab/r/hoodin-inleder-samarbete-med-even...
https://mb.cision.com/Main/17489/2757864/1003207.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.