Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-03-19

Hoodin AB: Storaffär och Cybercom som ny partner

Hoodin AB ("Hoodin") meddelar idag att bolaget ingått ett partneravtal
med IT-konsult bolaget Cybercom Group AB. I samband med det ingångna
partneravtalet skrevs även avtal för en leverans till
Västkuststiftelsen i samarbete med ett 10-tal olika kommuner i Västra
Götalands län och Bohuslän. Värde i intäkter, över tre år, avseende
den aktuella leveransen uppgår för Hoodin AB's del till ca 1 miljon
kronor.

Den aktuella leveransen består av lösningar baserade på Hoodin Super
Feeder**, och versionen av Super Feeder som även hanterar geografiska
platser och områden. Vilket innebär att slutkunderna kommer att kunna
bevaka digital innehåll, både i relation till sökord och geografiska
områden. Utan användning av Hoodin Super Feeder skulle kundernas
arbetsbörda med att identifiera platser och samla in information inom
en given geografi, samt därefter löpande uppdatera denna information,
innebära hundratals timmar av manuellt arbete. Kommuner, regioner
samt destinationsindustrin är det primära segmetet för denna version
av Super Feeder.

Marcus Emne, VD och grundare för Hoodin, kommenterar:

"Cybercom är en fantastisk ny partner som vi är mycket stolta och
glada över att presentera. De har både bred och djup kompetens samt
ett fantastiskt nätverk av kunder. Att få inleda detta partnerskap
med en leverans som baseras på lösningar från Hoodin känns mycket
stimulerande. Vi ser fram emot ett lång och fruktsamt partnerskap med
Cybercom. Den inledande affären avser leverans till kunder som av
Hoodin köper licenser på Super Feeder +Places och där utveckling och
leverans av front end (appar) hanteras av Cybercom. I och med att
Cybercom är en stor koncern så har vi i dagsläget ingen uppfattning
om det potentiella antalet licenser som Hoodins partnernätverk
tillförs genom detta nya partneravtal."

Carolina Rosengren, Vice Regionansvarig Cybercom, kommenterar:

"Vi är väldigt stolta över att presentera vårt nya samarbete med
Hoodin som vi ser som ett mycket intressant bolag. Deras två tjänster
Super Feeder och Omni Observer är ett perfekt komplement i vår
portfölj och dessa kommer hjälpa oss och våra kunder när vi hjälper
dem på deras Digitaliseringsresa."

För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:

Marcus Emne, VD och grundare

Telefon: +46 (0) 79 - 335 76 58

E-post: info@hoodin.com

Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt
EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes
för publicering genom ovanstående kontaktpersons agentur den 19:e
mars 2019.

*Super Feeder

Super Feeder är den av Hoodins lösningar som används i för att
effektivisera eller automatisera bevakning och inhämtning av digitalt
innehåll i syfte att återpublicera innehåll i egna digitala kanaler.
Med Super Feeder kan användare bevaka och hämta in innehåll baserat
på både kontextuellt samt geografisk sökning.

** Se avsnitt rörande Hoodins affärsmodell

Om Cybercom

Cybercom är ett innovativt IT-konsultbolag som hjälper ledande företag
och organisationer att fånga digitaliseringens möjligheter. Genom att
kombinera teknisk expertis och affärsinsikt erbjuder vi innovativa,
säkra och hållbara lösningar inom IT och kommunikationsteknik.
Oavsett om det handlar om att omvandla produkter till tjänster,
utveckla helt nya affärsmodeller eller att hjälpa offentlig sektor
att komma närmare medborgaren. Vår position är där teknik och
strategisk affärsutveckling möts. Vi tänker stort. Vi testar, lär och
anpassar. Allt för att våra kunder ska lyckas i den uppkopplade
världen. Det är så vi skapar morgondagen idag. Vi är ett
mångfaldsrikt bolag med stort åldersspann, 44 nationaliteter och
uppdrag i 21 länder. Vi är kreativa, orädda och nyfikna - alltid redo
att utmana status quo. Vi går från ord till handling och möjliggör
förändring. Vi är #Makersoftomorrow. Cybercoms hemmamarknad är Norden
och Polen, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för
lokala och internationella affärer. www.cybercom.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB har utvecklat och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan
utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten
bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser
mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör
att Hoodins kunder får full kontroll över den information som
kontinuerligs skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora
arbetstids- och kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin
åstadkommit en god tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier
Growth Media, Region Skåne och Riksbyggen.

Om Hoodins affärsmodell - Hoodins affärsmodell baseras på att partners
och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är
variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella
projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används.
Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör
en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år.
En grundlicens har ett månadspris om minst 950kr. Hoodin utgår från
att varje licens varar under minst tre år.

Om Hoodins partnerprogram - Hoodin når slutkunder och nya användare
genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en
viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som
del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital
innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners,
ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer
med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men
utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före
de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna
erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar
och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning
och implementering av ett projekt.

www.hoodin.com

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/hoodin-ab/r/storaffar-och-cybercom-som-ny-par...
https://mb.cision.com/Main/17489/2766286/1009779.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.