Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-10-18

House of Friends: HOFF SATSAR INOM MARKETING AUTOMATION OCH BLIR UNIKA I SKANDINAVIEN

2017-10-18

House of Friends rekryterar Mattias Anderson, Head of CRM Analytics på
Scandinavian Airlines för att bygga HofFs marketing
automation-verksamhet.

House of Friends startar en ny marketing automationbyrå. Den nya byrån
kommer att heta Friends & Insights och ersätter koncernens tidigare
byrå med samma namn. Den nya byrån kommer initialt att ägas till 50
procent av HofF och till 50 procent av Mattias med personal. HofF har
en option att förvärva 100 procent av aktierna i Friends & Insights
inom cirka ett år.

Mattias Andersson, tillträdande VD för Friends & Insights AB
kommenterar:

"F&I blir en datadriven konsultbyrå med insikt som startpunkt för att
utveckla automatiserad kommunikation på kundens villkor. Insikt om
kunden är det centrala för oss när vi rådger och skapar lösningar
inom marketing tech & automation, analytiska insikter och
kommunikation."

Magnus Widgren, koncernchef HofF kommenterar:

"Marketing automation är vårt starkaste tillväxtområde och Mattias
Andersson är en av de absolut främsta inom området och runt honom
bygger vi nu HofFs och kanske även Sveriges mest intressanta MA-byrå.
För oss som koncern innebär satsningen att vårt erbjudande blir unikt
på den Skandinaviska marknaden. Ingen annan aktör kan kombinera
strategisk kreativitet med taktisk automatisering."

Kunder från start är bland andra Röda Korset och CMORE.

KONTAKTUPPGIFTER:

Magnus Widgren, koncernchef HofF

Tel: 070-877 02 82, E-post: magnus.widgren@s-f.se

MER OM MATTIAS ANDERSSON:

Mattias kommer närmast från SAS där han arbetat som Head of CRM
Analytics där ett av hans huvuduppdrag har varit att vara med och
driva den digitala transformationen som lett till ett mer
kundinsikts- och datadrivet SAS. Innan dess var han bland annat CRM
Manager för Twilfit och ansvarade för Twilfits lojalitetsprogram,
Twilfit Sisters med över 500.000 medlemmar. Dessförinnan Head of
Analytics på 3 i Sverige. Mattias är även en mycket uppskattad
internationell talare inom marketing automation och CRM samt
styrelseledamot i Sucasas Group AB och Svenska Downföreningen.

MER OM HOUSE OF FRIENDS:

House of Friends är Skandinaviens enda börsnoterade
kommunikationskoncern, noterat på First North. Med missionen att
bygga Sveriges mest kreativa adress på Skeppsbron i Stockholm har man
under samma tak samlat reklambyrån Scholz & Friends, CRM-byrån
Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights,
filmproduktionsbolagen Parapix och Bell & Light, produktionsbyrån
Done by Friends, digitalbyrån True Friends och Content Marketingbyrån
Friends & Content.

Besök gärna www.houseoffriends.se

-----------------------------------------------------------
http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=450802...
http://mb.cision.com/Main/14506/2369764/737768.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.