Du är här

2012-08-15

HTC: Behöver förbättra kvalitet, varumärkeskännedom - VD

(SIX) Den taiwanesiska smartphonetillverkaren HTC behöver
förbättra sina produkter, kvalitet, varumärkeskännedom och
internkommunikation för att bolaget ska vara konkurrenskraftigt
på en smartphonemarknad i snabb förändring.

Det skriver HTC:s vd Peter Chou i ett internt e-mail till de
anställda rapporterar Dow Jones Newswires.

"Vi behöver förbättra kännedomen vad gäller vårt varumärke",
uppger han.

HTC gav den 3 augusti sämre än väntade utsikter för det
tredje kvartalet. Bolagets marknadsandel vad gäller smartphones
föll till 6 procent i det andra kvartalet 2012 jämfört med 11
procent samma kvartal ett år tidigare enligt data från Strategy
Analytics.

Chou skriver i mailet att de anställda "har alla skäl att
fortsätta ha förtroende" för bolaget.

"Vi kommer tillbaka", uppger han.

Joakim Johansson, tel +46 31-350 64 84
joakim.johansson@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.