Du är här

2018-08-22

Kronfågel: Kronfågel nominerade till Årets Leverantör och Årets Matinspiration

Med hög innovationstakt, en uttalad hållbarhetsstrategi och fokus på
matinspiration i alla kanaler spurtar Kronfågel på i rasande fart.
Ett fokuserat arbete som nu visat sig ge fina resultat. Kronfågel
hoppas på dubbelpris under Dagligvarugalan i september.

- Jag är så stolt över alla mina Kronfågelkollegor som arbetar hårt
för att ta fram vår svenska kvalitetskyckling. Genom att vara öppna,
våga utmana och agera i tid kan vi erbjuda butik och konsument god,
hälsosam och klimatvänlig kyckling i alla former, säger Magnus
Lagergren, vd på Kronfågel.

Dagligvarugalan, som arrangeras av Fri Köpenskap, går av stapeln i
slutet av september och lyfter branschen i hela landet.
Strålkastarljuset riktas mot alla kreativa, nytänkande och
framgångsrika insatser - och Kronfågel kan kamma hem dubbelpris:

Årets Leverantör
Nomineringen lyder:
Med tydlig strategi har Kronfågel länge drivit tillväxten i en av
butikens viktigaste kategorier. Genom innovation och samarbeten
inspireras både butikspersonal och konsumenter till att upptäcka det
vita köttets möjligheter och driver både hälso- och
hållbarhetsfrågorna framåt.

- Vi är oerhört glada för vår nominering och förtroendet för oss som
leverantör. Vi har gjort fantastiska framsteg de senaste åren och ska
fortsätta jobba hårt för att vara en given samarbetspartner framöver,
säger Martin Starkman, Försäljningsdirektör på Kronfågel.

Årets Matinspiration
Nomineringen lyder:
Genom en imponerande ström av nya innovativa kycklingprodukter
inspirerar Kronfågel oss att laga mat med svensk kyckling. Kunskap,
frestande recept och matbilder som får det att vattnas i munnen är
också viktiga ingredienser. I alla kanaler skapas en härlig
passionerad matvärld. Med Kronfågels kyckling har det blivit lättare
att äta som vi vill leva - gott, hälsosamt och klimatvänligt.

- Vi älskar vår goda svenska kyckling! Och drivs av att erbjuda
konsumenten många valmöjligheter. Därför har vi de senaste åren
lanserat både kycklingbacon, kycklingkorvar, kycklingköttbullar och
nu senast en KycklingSteak. Nomineringen får oss att jobba ännu mer
passionerat och fortsätta sprida goda produkter och frestande
matinspiration för en godare matvärld för alla, säger Anna Saverstam,
Marknadsdirektör på Kronfågel.

För mer information kontakta gärna:
Anna Saverstam, Marknadsdirektör. Tel 070 547 60 63, e-post:
anna.saverstam@kronfagel.se

Kronfågel är Sveriges marknadsledande kycklingproducent. Vi
producerar, säljer och marknadsför kyld, fryst och förädlad kyckling.
Kronfågel ingår i Scandi Standard som är en av de största
producenterna av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i norra Europa
med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Irland.
Våra starkaste varumärken är Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane,
Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. Tillsammans är vi ca 3 000
medarbetare och har en omsättning på över 7,5 miljarder SEK. Läs
gärna mer på www.kronfagel.se.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/kronfagel/r/kronfagel-nominerade-till-arets-le...
http://mb.cision.com/Main/8652/2597675/895160.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.