Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-19

Litium: Driftstörningar för flera kunder

I samband med ett strömavbrott i Stockholm vid 16-tiden på måndagen
inträffade en incident som medförde att flera av Litiums kunder fick
problem med sina tjänster. Under kvällen och natten har arbete pågått
för att återställa tjänsterna i full funktion.

Den stora majoriteten av kunders sajter har kommit igång igen. Litium
arbetar tillsammans med leverantörer för att samtliga kunder så snart
som möjligt ska återfå full stabilitet i sina tjänster.

Litium beklagar och ser allvarligt på det inträffade. En utredning
kommer att genomföras för att få en full bild av det orsakerna till
driftstörningen och därigenom kunna vidta lämpliga åtgärder.

Peder Holmberg, VD, Litium AB

Mobil: +46 708 55 45 11

E-post: peder.holmberg@litium.com

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till
att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom
både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är några av
Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen
online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska
marknaden och är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/litium/r/driftstorningar-for-flera-kunder,c29...
https://mb.cision.com/Main/14117/2967655/1146653.pdf

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.