Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-09-17

Litium: Litium och Voyado i samarbete för framtidens omnikanal

Lojalitetsplattformen Voyado erbjuder helhetslösningar för
kundlojalitetsarbete. Som en del i Litiums målsättning om att bli ett
naturligt nav inom e-handel för framtidens omnikanal ingår Litium och
Voyado nu samarbete. Litium lanserar även en connector som förenklar
integrationen.

[image]

Att skapa en enhetlig kundupplevelse i alla kanaler är en utmaning för
dagens e-handlare. Därför lägger Litium nu allt större fokus på att
öppna upp e-handelsplattformen mot andra tjänster i ekosystemet genom
att förenkla integrationen via specialutvecklade connectorer.

Samarbetet med lojalitetsplattformen Voyado blir nu ett starkt
komplement till Litium, som skapar nya möjligheter att följa
kundresan hela vägen och utveckla dialogen efterhand.

- Både Litium och Voyado sätter stort fokus på kundupplevelsen. Det
här är ett strategiskt samarbete som skapar ett starkt erbjudande
till retail. Det blir en viktig del i Litiums ambition om att vara
det naturliga navet för framtidens omnikanal och unified
commerce-lösningar, säger Peder Holmberg, Head of Business
Partnerships på Litium.

Voyados mål är att du ska kunna analysera och agera på all den kund-
och transaktionsdata du har tillgänglig. Något som förenklar och
tidseffektiviserar marknadsföringen och kräver mindre resurser,
samtidigt som du snabbt etablerar en mer personlig dialog med kunden.
Även från Voyados sida ser man stora fördelar i samarbetet:

- Litium och Voyado har många kunder med liknande profiler och därav
samma behov. Det blev därför naturligt att föra samman våra
plattformar så att våra gemensamma kunder, på ett enkelt och smidigt
sätt, kan maximera effekten och skapa unika kundupplevelser, säger
Voyados vd, Johan Bäckarlin.

Jollyroom, ett ledande e-handelsföretag för barn- och babyprodukter i
Norden, är Litium och Voyados första gemensamma kund som nu
storsatsar för att skapa en träffsäker kundupplevelse i alla kanaler.
Peder avslutar:

- Det är verkligen jätteroligt att en branschledande aktör som
Jollyroom väljer att arbeta med lojalitet med Litium och Voyado. De
bryter ny mark för e-handlare utan fysiska butiker genom att ta ett
helhetsgrepp om kundlojalitet och kundresa genom alla olika digitala
kanaler.

Peder Holmberg, Head of Business Partnerships, Litium AB

Mobil: +46 708 55 45 11

E-post: peder.holmberg@litium.com

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till
att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom
både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är några av
Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen
online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska
marknaden och är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/litium/r/litium-och-voyado-i-samarbete-for-fr...
https://mb.cision.com/Main/14117/2906860/1107148.pdf

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.