Du är här

2018-03-07

LYKO: ÖKAR VARUMÄRKESSATSNING, NEG LÖNSAMHETSEFFEKT KORT SIKT

STOCKHOLM (Direkt) Lyko Group har beslutat att under 2018 öka investeringarna
i marknadsaktiviteter för att bredda kännedomen om Lykos varumärke.

"Satsningen bedöms ge viss kortsiktig negativ effekt på koncernens lönsamhet
med en god potential till positiv tillväxteffekt både kortsiktigt och över
tid", skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Lyko kommer under mars månad lansera ett nytt kommunikationskoncept med fokus
på breda räckviddsmedier. Målet med marknadsaktiviteterna är dels att nå nya
kunder genom att öka varumärkeskännedomen, dels att fördjupa relationen med
befintliga kunder genom att addera emotionella värden till varumärket.

---------------------------------------
Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.