Du är här

2018-08-27

MAG Interactive: Ansvaret för publishing av Backpacker övergår till WeAreQiiwi Interactive

Stockholm, Sverige -- 27 augusti, 2018

Från 1 september 2018 går ansvaret för marknadsföring av Backpacker
över till Qiiwi som därmed står för de kostnader som det innebär och
de intäkter som genereras från nya spelare tillfaller Qiiwi.
Affärsvillkoren angående spelare som laddat ner spelet fram till
detta datum fortlöper oförändrat under de 12 månader som löper fram
till 31 augusti 2019.

"Publiceringen av Backpacker har varit en både lönsam och värdefull
erfarenhet där vi efter en framgångsrik lansering kontinuerligt
drivit högkvalitativ trafik till spelet med vårt performance
marketing maskineri och gett spelet en bra start. När vi nu kommit in
i en ny fas för produkten kommer Qiiwi att överta ansvaret för
publishing medan vi ökar fokus på våra senast lanserade spel Word
Domination och Paint Hit. Publishing är fortsatt en viktig del i
tillväxtstrategin och vi analyserar regelbundet spel från externa
utvecklare. Vi önskar Qiiwi varmt lycka till och tackar dem för ett
bra samarbete." säger Daniel Hasselberg, VD för MAG Interactive.

"Detta beslut följer vår vision om att ansvara för utveckling och
publicering av våra speltitlar på egen hand vilket i sin tur innebär
att vi kontrollerar vår affär till 100%. Under vårt samarbete med MAG
har vi lärt oss extremt mycket och utvecklats som bolag. Tillsammans
med MAG har vi gett Backpacker® en bra start i lanseringen på den
globala marknaden och vi känner oss nu redo att på egen hand ansvara
för marknadsföring och publiceringen av speltiteln. Vi vill passa på
att tacka MAG för ett bra och givande samarbete och önskar dem all
lycka till med framtida spelsatsningar." säger Erik Dale Rundberg, VD
för Qiiwi Interactive

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation enligt Artikel 7 i
EU:s marknadsmissbruksförordning rörande MAG Interactive AB (publ).
Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg,
för offentliggörande klockan 08.00 den 27 augusti 2018.

För mer information, vänligen kontakta: Daniel Hasselberg / VD / +46
(0)8 644 35 40 / daniel@maginteractive.com / Magnus Wiklander / CFO /
+46 (0)8 644 35 40 / magnus.wiklander@maginteractive.com

Om MAG Interactive

MAG Interactive är en ledande utvecklare och förläggare av casualspel
för mobila enheter. MAG Interactive når över 10 miljoner aktiva
spelare varje månad med en spelportfölj bestående av tio
framgångsrika spel som har totalt över 250 miljoner nedladdningar.
Globala succéer som Ruzzle, Quizkampen och WordBrain har alla nått #1
placering på App Store och Google Play. Med utvecklingsstudior
belägna i Stockholm och Brighton distribueras MAG Interactives spel
genom virtuella applikationsbutiker vilket innebär att spelen når ut
globalt med begränsade insatser. MAG Interactive är noterat på Nasdaq
First North Premier med tickern MAGI. Avanza Bank AB Agerar Certified
Adviser åt MAG Interactive.

För mer information besök www.maginteractive
-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mag-interactive/r/ansvaret-for-publishing-av-b...
http://mb.cision.com/Main/16579/2600941/897611.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.