Du är här

2012-02-16

Media: Reklammarknaden ökade 1,2 % under 4 kv - IRM

(SIX) Reklammarknaden fortsatte att växa även under det
fjärde kvartalet i 2011. Totalt köptes det reklam för drygt 9
miljarder kronor under kvartalet, en ökning med 1,2 procent
jämfört med motsvarande period 2010.
Det framgår av ett pressmeddelande från IRM på torsdagen.
Detta innebär att helåret 2011 slutade på 4,2 procents
tillväxt.
"Även om vissa medier uppvisar svikande tal fortsätter många
andra att växa", säger Tobias Hedström, analyschef på IRM, i ett
uttalande. Både Internet- och TV-reklamen nådde all time high
under 2011, fortsätter han.

Per Andersson, tel +46 31-350 64 82
per.andersson@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.