Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-10-31

Mobile Loyalty dubblar intäkterna och minskar förlusten i tredje kvartalet

Mobile Loyalty, som utvecklar och säljer online och mobila annonslösningar,
fördubblar intäkterna men redovisar en fortsatt förlust i det tredje
kvartalet. Bolaget flaggade i början av oktober för att man inte nått sin
försäljningsprognos för kvartalet.

Intäkterna steg till 0,9 miljoner kronor (0,4).

Bruttoresultatet blev 0,3 miljoner kronor (0,2). Rörelseresultatet var -1,5
miljoner kronor (-4,1). Resultatet före skatt var -1,5 miljoner kronor
(-4,2) och nettoresultatet uppgick till -1,5 miljoner kronor (-4,1).

Kassa och bank var 1,1 miljoner kronor (0,9) per den 30 september.
Kassaflödet från den löpande verksamheten blev -5,9 miljoner kronor (-8,7)
för årets nio första månader.

"Vi hade en stark förhoppning om att slutföra pågående avtalsförhandlingar
med mediagrupper i Spanien under kvartal tre, men dessa har tyvärr dragit
ut på tiden. Samtalen är i sina slutskeden och vi anser förseningen kommer
att bli begränsad till kvartal fyra. Som tidigare kommunicerat ser vi ett
större engagemang och mognad från både annonsörer och mediagrupper, i
Sverige och utomlands. Vi är övertygade om att detta kommer resultera i
fler och större affärer de kommande 4-6 månaderna", kommenterar Mobile
Loyaltys vd Andreas Ericsson i sitt vd-ord i rapporten.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare FWS

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.