Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-10-19

Mobile Loyalty: Mobile Loyalty ingår partneravtal med Match2One - och aktiverar ADONnews på över 300 populära sajter via...

Malmö, 19 oktober 2017 - Mobile Loyalty ingår partneravtal med
Match2One - och aktiverar ADONnews på över 300 populära sajter via
Match2Ones nätverk.

Mobile Loyalty ingår partneravtal med Match2One - och aktiverar
ADONnews på över 300 populära sajter via Match2Ones nätverk.

Avtalet innebär att Mobile Loyaltys räckvidd ökar från 7 miljoner till
över 50 miljoner besökare i veckan. De 800 000 företag som ADONnews
riktar sig till kan nu använda ADONnews affärssystem för att förenkla
sin annonsering och nå sina lokala kunder via Sveriges 300 mest
besökta sajter.

Mediasajter som ingår är bl. a. DN, Expressen, Sydsvenskan-HD, Veckans
Affärer, Metro, Hemnet, Blocket, Omni, Klart.se med flera inklusive
att antal internationella sajter som läses i Sverige t.ex. CNN.com

Avtalet innebär en ordentlig ökning av räckvidden med närvaro över
hela Sverige som utropstecken.

Överenskommelsen innebär också att Mobile Loyalty kommer att inleda
samarbete med flera externa säljpartners för att bearbeta marknaden
på ett effektivt sätt.

Styrelsen och ledningen bedömer avtalet signifikant för Mobile
Loyaltys expansion. De ekonomiska effekterna av avtalet beräknas
synas i början av 2018.

Match2One grundades med visionen att demokratisera programmatisk
annonsering globalt, och idag använder hundratals kunder i 22 länder
Match2One för att öka deras försäljning med intelligenta display
annonser. Match2One gör det lättare, mer tillgängligt och
transparent, samt genererar bättre resultat för mindre annonsörer.
Match2One är baserade i Stockholm, med kontor i London, Kiev och
Sydney.

"Vi ser stor potential i samarbetet med ADONnews. Vår gemensamma
ambition är att effektivisera digital annonsering för små och
medelstora bolag, där ADONnews främst adresserar den regionala
marknaden." säger Mikael Kreuger, VD Match2One

"Vi är naturligtvis mycket glada över avtalet med Match2One. Det ger
oss en värdefull bit i det pussel vi lägger för att genomföra den
digitala transformeringen av den lokala annonsaffären. Vi kommer nu
lägga stor kraft för att aktivera externa säljpartners för att täcka
ett väsentligt större geografiskt område. Avtalet tar oss närmare
vårt mål: att med ADONnews göra annonsering enklare." Andreas
Ericsson, VD Mobile Loyalty

Mobile Loyalty, är ett innovativt företag inom media-teknologi med
strävan att göra annonsering enklare både för medieägare och
annonsörer, (AktieTorget "MOBI") ("Bolaget")

För mer information kontakta:
Andreas Ericsson, VD, Mobile Loyalty
andreas@adonnews.com

Denna information är sådan information som Mobile Loyalty är skyldigt
att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för
offentliggörande den 19 oktober 2017.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/mobile-loyalty-ingar-partnera...
http://mb.cision.com/Main/11636/2370928/738528.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.