Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-10-20

Mobile Loyalty: Stampen Local Media utökar samarbetet med Mobile Loyalty och lanserar ADONnews på fyra nya regionstidningar

Malmö, 20 oktober 2016 - Stampen Local Media utökar samarbetet med
Mobile Loyalty och lanserar ADONnews på fyra nya regionstidningar som
tillsammans täcker 363.000 unika läsare per vecka. Lansering sker
under november månad.

Lanseringen av Göteborgs-Posten startade under september månad och nu
utökas samarbetet med Stampen Local Media med lanseringen av de fyra
nya regionstidningarna, Hallandsposten, Hallands Nyheter, ttela samt
Bohusläningen. ADONnews aktiveras i mitten av november och förväntas
generera de första intäkterna under december månad.

"Vi är mycket glada över att Stampen Local Media utökar vårt samarbete
och vi kan nu erbjuda Annonsörer en mer eller mindre heltäckande
annonsering i de västra samt södra delarna av landet. Totalt täcker
ADONnews nu tillsammans med övriga mediapartners 3.5 miljoner unika
besökare per vecka. Detta gör att vårt erbjudande tillsammans med
mediakanalerna stärks ytterligare för nationella och regionala
annonsörer samt mediabyråer." säger Andreas Ericsson, COO Mobile
Loyalty

Hallandsposten (Varberg)
86.000 unika webbläsare och 900.000 visningar per vecka

Hallands Nyheter (Halmstad)
110.000 unika webbläsare och 1.100.000 visningar per vecka

Bohusläningen (Uddevalla)
82.000 unika webbläsare och 850.000 visningar per vecka

ttela (Trollhättan)
85.000 unika webbläsare och 825.000 visningar per vecka

Den som vill lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobile
Loyalty's produktsida:

http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på andra tidningar som i
dag använder sig av tjänsten.

Mobile Loyalty, utvecklar och säljer abonnemangsbaserad annonsering
främst riktad mot lokala och regionala företag.

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till
mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom
marknadsföring - online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök
och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform
anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom
vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt
öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende. (AktieTorget"MOBI")

För mer information kontakta:

Andreas Ericsson, COO, Mobile Loyalty

andreas.ericsson@mobileloyalty.com

Christer Enqvist VD

christer.enqvist@mobileloyalty.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/stampen-local-media-utokar-sa...
http://mb.cision.com/Main/11636/2104912/577527.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.