Du är här

2017-08-25

MY TASTE: KÖPER KAMPANJJAKT I SVERIGE, BETALAR 10 MLN INITIALT

STOCKHOLM (Direkt) First North-listade matsajten My Taste har tecknat avtal om
att förvärva Kampanjjakt i Sverige, ett bolag med bas i Stockholm som äger
och driver ett nätverk inom prestationsbaserad marknadsföring av
e-handelsbutiker.

My Taste betalar inledningsvis en kontant köpeskilling på 10 miljoner kronor.
Därutöver betalas 5 miljoner kronor månadsvis under kommande tolv månader.

Tilläggsköpeskillingen som är resultatbaserad betalas antingen i en
kombination av aktier och kontanta medel eller helt kontant över kommande tre
år. Tilläggsköpeskillingen kan som högst uppgå till maximalt 23 miljoner
kronor, uppger bolaget.

Transaktionen bygger på en multipel på 4,5 till 5 gånger vinsten efter skatt.

Finansieringen av köpet planeras ske genom refinansiering av den befintliga
konvertibeln på 14,4 miljoner kronor och en utökning av den med ytterligare
maximalt 20 miljoner kronor.

Utökningen av konvertibeln sker genom en riktad konvertibelemission på
marknadsmässiga villkor mot strategiskt utvalda investerare. Affären är
villkorad av ett framgångsrikt genomförande av emissionen. Diskussioner har
påbörjats och förväntas avslutas inom de närmsta veckorna, uppger My Taste.

Kampanjjakt i Sverige har haft en kraftig omsättningstillväxt sedan starten
med starka positiva resultat. My Taste beräknar att Kampanjjakt i Sverige
kommer att bidra till My Taste-koncernens ebitda-resultat med mellan 8 och 10
miljoner kronor under de första tolv månaderna efter att transaktionen
genomförts.
---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.