Du är här

2018-09-04

Nepa AB (publ): Plantagen, europeisk detaljist, ingår partnerskap med Nepa kring kundupplevelse.

Butikskedjor och detaljister vänder sig till Nepas Consumer Science
Platform för att skapa sig en konkurensfördel mot den lokala
konkurensen.

Stockholm

Nepas ledande Consumer Science platform erbjuder insikter inom
kundupplevelse och optimering av marknadsföring. Nepa är stolta att
kunna tillkännage ett nytt sammarbete inom kundupplevelse med
blomsterkedjan Plantagen.

Nepa blev utvalda som partner av blomsterkedjan för att bedriva
insamling av data, analys och distribuering av
kundupplevelseinsikter. Plantagens kundupplevelseprogram kommer
nyttja Nepas Consumer Science platform för att följa och utveckla en
butiksspecifik kundupplevelse på den svenska marknaden.

"Vi är glada över att få hjälpa Plantagen att utveckla deras
kundupplevelseprogram och nyttja vår djupa erfarenhet från stora
detaljister med många butiker. Vi kommer starta projektet direkt med
att integrera Plantagens kunddata i vår Consumer Science platform,
kontinuerligt samla in kunduppleveser och leverera insikterna via
personifierade dashboards till respektive butik samt till
huvudkontoret.

Efter att själva grunden är implementerad är vår ambition att bygga
vidare på programmet med att koppla på finansiell data för att på så
sätt skapa ytterliggare tydlighet och agerbarhet." Hanna Wallin
Produktägare Nepa CX. "Vår växande kundbas i Europa och USA är ett
bevis på det ökande behovet för nästa generations
kundupplevelseprodukter och konsulttjänster. Vårt team arbetar
fokuserat på att utveckla vårt erbjudande för att möte kraven och
behoven från vår växande kundbas." Fredrik Östgren VD Nepa

www.nepa.com

(http://www.nepa.com)Fredrik Östgren
CEO
Maria Skolgata 83 118 53
Stockholm, Sweden
+46 733 345 069 fredrik.ostgren@nepa.com
P-O Westerlund
Deputy CEO, CFO
Maria Skolgata 83 118 53
Stockholm, Sweden+46 706 404 824 p-o.westerlund@nepa.com

Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo,
Köpenhamn, London, Mumbai, New Deli, New York, Miami och Denver,
hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder
att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har
tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i
6 av 7 år sedan 2011. Bolaget är börsnoterat på Nasdaq First North
Stock Exchange sedan 2016. Erik Penser Bank är Nepas certifierade
rådgivare.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/nepa-ab--publ-/r/plantagen--europeisk-detaljis...
http://mb.cision.com/Main/108/2604202/902368.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.