Du är här

2017-05-19

NETFLIX: BUADES UT AV FESTIVALPUBLIKEN I CANNES

STOCKHOLM (Direkt) Netflix fick en skakig start på årets filmfestival i
Cannes.

På premiären av Netflix första festivalfilm, regissören Bong Joon-hos "Okja",
buades bolagets logotyp ut när den visades i början av filmen. De första tio
minuterna av filmen spelades dessutom upp i fel format, och när filmen
startades därför om buades Netflix-skylten ut igen - nu ännu högre än
tidigare.

Streamingbolaget var dock inte ensam om att vara illa omtyckt av biopubliken.
Även Amazon, som visade upp Todd Haynes nya film "Wonderstruck", buades ut av
åskådarna vid en visning.
---------------------------------------
David Djuphammar +46 8 5191 7913

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.