Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-03-07

New Bubbleroom Sweden AB: Bubbleroom lanserar exklusiv kollektion i samarbete med Carolina Gynning

Bubblerooms resa mot att bli nummer ett i Norden på festmode för
kvinnor fortsätter. Nu lanserar e-handlaren en exklusiv kollektion i
samarbete med Carolina Gynning. Samarbetet befäster Bubblerooms
attraktiva marknadsposition och är en del av bolagets offensiva
strategi för fortsatt tillväxt.

Bubbleroom har tidigare samarbetat med profiler som Molly Rustas och
finländska Marianna Mäkelä i utvecklingen av exklusiva
klädkollektioner som kompletterar Bubblerooms utbud av private labels
och starka externa varumärken. Samarbetet med Carolina Gynning är
Bubblerooms hittills största design- och influencersamarbete, och
intresset för kollektionen väntas bli stort. Tidigare
samarbetskollektioner har sålt slut redan under de första dagarna.

"Carolina Gynning är den ultimata Bubbleroom-tjejen - glammig, feminin
och spontan. Det har länge varit en dröm för oss att få arbeta med
Carolina, och vi är väldigt glada att nu kunna erbjuda våra kunder en
exklusiv kollektion till vårens och sommarens lite mer uppklädda
tillfällen", säger Kristin Hars, Chief Commercial Officer på
Bubbleroom.

"Jag är glad att ha fått möjlighet att designa en kollektion med
glamouröst och feminint mode som genom Bubblerooms unika
marknadsposition tillgängliggörs för fler. Designprocessen och
samarbetet i stort har varit fantastiskt roligt och en unik
erfarenhet, det ska bli väldigt spännande att se hur kollektionen tas
emot", säger Carolina Gynning.

Bubbleroom befinner sig i en fas av kraftig tillväxt.
Försäljningstillväxten har uppgått till runt 50 procent under såväl
2017 som 2018 och e-handlaren fortsätter att expandera i Norden,
senast genom samarbetet med Marianna Mäkelä i Finland.

"Att expandera till fler marknader samtidigt som vi växer på våra
befintliga marknader är en del av vår offensiva strategi. Att stärka
närvaron på den finska marknaden ger oss förutsättningar att växa
ytterligare inom vårt segment. Vi ser god potential i att fortsätta
expandera i Norden och Europa, samtidigt som vi stärker vår position
på den svenska marknaden", säger Ville Kangasmuukko Nordström, VD på
Bubbleroom.

Samarbetet med Carolina Gynning består av 23 stilar där Gynnings
kännetecken fjärilar har en naturlig plats i form av ett
specialdesignat mönster. Kollektionen har tagits fram i nära
samarbete mellan Gynning och Bubblerooms inköps- och designteam i
Borås.

Carolina Gynnings kollektion för Bubbleroom lanseras på Bubblerooms
hemsida under vecka 14.

För mer information kontakta:

Ville Kangasmuukko Nordström, VD Bubbleroom

+46 33 17 30 93

ville.kangasmuukko-nordstrom@bubbleroom.com

Kristin Hars, CCO Bubbleroom

+46 33 17 31 21

kristin.hars@bubbleroom.com

Om Bubbleroom

Bubbleroom (https://www.bubbleroom.se/) är en ledande e-handlare inom
mode, med en tydlig ambition om att bli nummer 1 inom festmode för
kvinnor. Bubbleroom grundades 2005 och säljer kläder, underkläder,
skor och accessoarer för den medvetna kvinnan som lever eller drömmer
om ett glamoröst liv. Företaget har en genomtänkt produktmix av
starka externa varumärken och egna Private Labels. Bubbleroom
samarbetar med Sveriges modeelit genom exklusiva designsamarbeten.
Bubbleroom har sitt huvudkontor i Borås och sin primära kundbas i
Norden med distribution till hela Europa.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/new-bubbleroom-sweden-ab/r/bubbleroom-lansera...
https://mb.cision.com/Main/18099/2758096/1003404.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.