Du är här

2017-06-07

Nexar Group: Avtal underskrivet med Secuoya Group

AVTAL UNDERSKRIVET MED SECUOYA GROUP

Nexar Group AB (publ) - noterat på NGM Nordic MTF - inleder ett strategisk viktigt och långsiktigt samarbete med Secuoya Group i Spanien, avseende produktion och global distribution av talangtävlingen Aim2Fame(c). Fler än 20 miljoner tittare är estimerat att nås via Secuoya Groups digitala nätverk.

Inför kommande säsong, hösten 2017, har Nexar Group AB undertecknat ett avtal med Secuoya Group avseende produktion och global distribution via deras digitala nätverk av talangtävlingen Aim2Fame. Avtalet kommer dels att ge Nexar Group estimerade annonsintäkter på 1 MSEK via Secuoyas digitala nätverk samt möjligheten att attrahera fler stora samarbetspartners som sponsorer, annonsörer och media partners i Europa, Asien och Nord- och Sydamerika. Programserien kommer att börja spelas in under mitten av september.

Parterna kommer att rikta en mediakampanj för Aim2Fame mot 24 utvalda länder fördelade i Europa, Asien samt i Nord- och Sydamerika för att starta anmälningsperioden för sökande talanger till årets säsong av Aim2Fame.

- Det är en fantastisk möjlighet att driva denna globala digitala talangshow och att engagera våra internationella team samt tillföra vår långa erfarenhet och expertkunskap inom digital produktion, säger Luis Miguel Calvo, chef för Secuoyas Digitala division.

Secuoya Group är ett oberoende internationellt mediebolag baserat i Spanien, med 700 anställda och har, förutom i Europa, verksamheter i Syd- och Nordamerika. Divisionen för Digital Assets, når via 200 Multi-Channel Networks på YouTube mer än 7 miljoner abonnenter och 100 miljoner visningar per månad.

- Samarbete med Secuoya Group är strategiskt viktigt för Nexar Group då det ger oss en mycket bra plattform för kommande produktioner av Aim2Fame(c) samt ger oss en stark internationell och innovativ partner för både produktion och distribution av Aim2Fame på global basis. Dessutom skapar samarbetet större möjligheter för oss att snabbt nå ut till en stor mängd tittare och följare. Detta i sin tur ökar attraktionskraften i konceptet för nya sponsorer och därmed väsentliga intäktsmöjligheter, säger Mats Johansson, VD Nexar Group AB (publ).

2017-06-07

För mer information, besök www.nexargroup.se http://www.nexargroup.se , eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se mailto:mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se mailto:stefan.mattsson@nexargroup.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Nexar Group Pressrelease 2017-06-07.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=20485

Om Nexar
Nexars affärsid är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame(c) är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Secuoya Group
Grupo Secuoya är en oberoende media koncern i Spanien, med 700 anställda och huvudkontor i Madrid, som erbjuder värdeadderande lösningar inom mediaområdet genom sina affärsområden Services, Creation, Entertainment och Fiction. Verksamheten omfattar divisionerna Corporate, Digital och Television och innefattar hela det audiovisuella området. Nu pågår en internationell expansion genom satsningar i Colombia, Chile och Peru. Secuoyas starka position på den spanska marknaden innebär att man blir en stark strategisk partner för att producera och utveckla TV-format i olika former.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.