Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-10-19

Nexar Group: Nexar Group - Säsongstart av talangtävlingen "Aim2Fame"

NEXAR GROUP - SÄSONGSTART AV TALANGTÄVLINGEN AIM2FAME

Nexar Group och globala samarbetspartnern, Secuoya Group, har sedan sommaren framgångsrikt arbetat med att producera en ny säsong av den första globala talangtävlingen Aim2Fame, som den 31 oktober kommer att sändas digitalt över hela världen och beräknas nå över 20 miljoner visningar.

Totalt kom det in 1 100 tävlingsbidrag från personer, representerande 37 olika länder, spridda i Europa, Asien, Afrika, USA och Latinamerika. Kvaliteten på bidragen har varit mycket hög, vilket gjort arbetet med att välja ut vinnande deltagare både intressant och utmanande. Åtta finalister från England, Belgien, Italien, Chile, Singapore, Spanien, Mexiko och Ryssland, blev uttagna och fick åka till Madrid för att delta i Fame Academy och inspelningen av de olika episoderna. En av deltagarna utvaldes genom ett "Social pass", vilket innebar det bidrag som fick flest röster på Aim2Fames digitala plattform. Övriga sju deltagare har valts ut av en välrenommerad jury, bestående av Jason Woods sångcoach, som arbetat med bl a Beyonce och Michael Jackson, Chris Grant koreograf till bl a Beyonce och arbetat med Michael Jackson, Jono Hart koreograf och Creative Director till bl a Jason Derulo och Lolah Brown sångcoach till bl a Rihanna. Dessa coacher har även aktivt deltagit i ledning och produktion av de olika episoderna.

Produktionen är nu inne i sin slutfas och de 12 episoderna kommer med start den 31 oktober börja sändas via bl a Secuoyas digitala nätverk och beräknas nå över 20 miljoner visningar. Utöver detta så pågår samtal med flera andra mediepartners för att även sända episoderna i deras nätverk.

Avsikten med tävlingen Aim2Fame är att den kommer att produceras och sändas globalt återkommande under vår och höst varje år fr o m 2018, då nya talanger upptäcks och ges möjlighet till vidare utveckling som artister under professionell ledning.

För mer information om tävlingen besök www.aim2fame.com http://www.aim2fame.com samt Aim2Fame på Facebook och Instagram.

2017-10-19

För mer information om Nexar Group, besök www.nexargroup.se http://www.nexargroup.se , eller kontakta:

Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se mailto:mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se mailto:stefan.mattsson@nexargroup.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Nexar Group Pressrelease 2017-10-19.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=21321

Om Nexar
Nexars affärsid är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame(c) är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Secuoya Group
Grupo Secuoya är en oberoende mediakoncern i Spanien, med 700 anställda och huvudkontor i Madrid, som erbjuder värdeadderande lösningar inom mediaområdet genom sina affärsområden Services, Creation, Entertainment och Fiction. Verksamheten omfattar divisionerna Corporate, Digital och Television och innefattar hela det audiovisuella området. Nu pågår en internationell expansion genom satsningar i Colombia, Chile och Peru. Secuoyas starka position på den spanska marknaden innebär att man blir en stark strategisk partner för att producera och utveckla TV-format i olika former.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.