Du är här

2018-08-16

ODD MOLLY: UTMANINGAR SVENSKA BUTIKER GAV LÄGRE FÖRSÄLJNING

STOCKHOLM (Direkt) Odd Mollys omsättning minskade med 7 procent till 76,3
miljoner kronor i det andra kvartalet. Den lägre försäljningen var i huvudsak
kopplad till de fysiska butikernas utmaningar i Sverige. Andelen försäljning
i digitala kanaler - egen web och externa web-återförsäljares - är nu "en bra
bit" över 40 procent.

Det skriver bolaget i sin delårsrapport.

Försäljningsutvecklingen påverkades positivt av att en större andel av
vår-/sommarkollektionen levererades under det andra kvartalet i år jämfört
med föregående år. Bolagets detaljhandelsverksamhet (egen försäljning till
konsument via butiker och webbshop) minskade med 10 procent till 55 miljoner
kronor, främst till följd av lägre försäljning i bolagets egna butiker
jämfört med föregående år.

Rörelseresultatet försämrades till -11,9 miljoner kronor (-7,5). Enligt Odd
Molly berodde förändringen främst på den lägre försäljningen samt kostnader
för att stärka varumärket och driva trafik till butiker och webbshop.

---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.