Du är här

2012-02-17

Oriflame: Asien, Afrika mer prioriterade än nya mkn i Europa-VD

(SIX) Kosmetikaföretaget Oriflame granskar möjligheter att gå
in på nya marknader, uppger bolagets vd Magnus Brännström under
en presskonferens. Han tar upp exemplet Algeriet där bolaget
startade upp under 2011.
"Algeriet har hittills varit en framgång och vi utvärderar nu
det vi gjort och vad vi kan göra för att komma djupare in både
på nya marknader i Asien och i Afrika", säger han.
Enligt Brännström är dessa områden mer prioriterade i dag, än
vad nya marknader i Europa är.
"Ett annat område med potential är förstås Latinamerika",
säger Brännström.
Oriflame-chefen säger att det inte råder någon tvekan om att
den stora drivkraften är att bli ännu mer penetrativ genom att
sätta in de bästa resurserna, både gällande personal och
investeringar, på Oriflames stora strategiska marknader såsom
Indien, Kina, Indonesien och Vietnam, men också Turkiet,
Nordafrika, Mexiko och Colombia.

Hanna Hoikkala, +46 8 586 163 67
hanna.hoikkala@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.