Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-07-05

Polygiene får utmärkelse för hållbarhet

wysiwyg_image

Polygiene, global marknadsledare inom luktkontrollteknologi, Stays Fresh, fick nyligen den eftertraktade utmärkelsen SUSTAINABILITY
Award av Scandinavian Outdoor Group (SOG).

Utmärkelsen, som presenterades under OutDoor by ISPO och utgör en del
av Scandinavian Outdoor Award (SOA), inkluderade i år ytterligare fem
kategorier (sammanlagd vinnare, utmärkelse för utrustning, utmärkelse
för skor och utmärkelse för kläder), och gick i år till en pristagare
som förändrar förutsättningarna, inte bara för friluftsindustrin,
utan för hela klädbranschen.

Hållbarhetsutmärkelsen Sustainability Award gick till Polygiene® Stays
Fresh Technology för lanseringen av Odor Crunch®. Odor Crunch gör det
möjligt att påverka lukten i plagg med hjälp av en av de
naturresurser som det finns mest av i världen, sand (kiseldioxid).
Tekniken åtgärdar lukten i plaggen så att de inte behöver tvättas
lika ofta, vilket minskar vattenförbrukningen och
energiförbrukningen, samtidigt som det begränsar utsläppen av
mikroplast och tvättmedel.

Scandinavian Outdoor Award har utdelats sedan 2005 och är en av
branschens ledande utmärkelser tack vare de stränga tester och
utvärderingar som ingår i urvalsprocessen. Sammanlagt 22 produkter
var nominerade för SOA i år och urvalsprocessen fokuserades på
design, innovation, funktion, kvalitet och hållbarhet.

De plagg som testades tillhandahölls av Polygienes partner INTERSPORT,
som kommer att lansera Odor Crunch under våren 2020 i deras
löparkollektion PRO TOUCH. PRO TOUCH är ledande inom löparkläder hos
INTERSPORT tack vare dess fokus på prestanda och fördelar som är
relevanta för konsumenten. Jens Strømnes, CEBO hos INTERSPORT noterar
att, "genom samarbetet med Polygiene gällande lanseringen Odor Crunch
hjälper vi våra konsumenter att hålla sig fräscha när de sportar,
samtidigt som vi tillhandahåller ett mer hållbart alternativ till
traditionella lösningar för att minska dålig lukt. Det stämmer väl
överens med vår ambition att ta sporten till människorna, och
samtidigt arbeta för att minska påverkan på miljön genom PRO TOUCH
och våra andra exklusiva märken."

Polygiene är världsledande inom teknik för att göra produkter
luktfria, med 16 procent varumärkesigenkänning och över 5 procent
varumärkeskännedom, enligt en undersökning där deltagarna blev
ombedda att korrekt beskriva vad Polygiene gör*. Polygiene förser
sina samarbetspartner med mervärde genom värdefull information,
tekniskt kunnande och forskning, marknadskännedom och
varumärkessupport.

* Källa: Polygienes marknadsundersökning omfattande 4 000 konsumenter
i Storbritannien, USA, Japan och Tyskland, fjärde kvartalet 2017

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.