Du är här

2018-08-08

Ricoh Sverige AB: 7 av 10 företagsledare inom detaljhandeln säger att 3D-teknik ger gladare och mer nöjda kunder

Efterfrågan på individualisering, bättre kvalitet och snabbare
slutförande driver investeringar i nya utskriftsteknologier

Ricoh Europe, London, 8:e augusti 2018 - Att tillfredsställa
konsumentefterfrågan på snabbt slutförande och anpassningsbarhet; en
ny studie (http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se) utförd på
uppdrag av Ricoh Europe (http://www.ricoh-europe.com/) avslöjar den
avgörande roll som företagsledare inom detaljhandeln ser att ny
utskriftsteknologi spelar för att kunna uppnå konkurrenskraftiga
fördelar. 73 % av de tillfrågade i studien anser att investeringar i
3D-teknik, även kallat additiv tillverkning, har en direkt inverkan
på en högre kundnöjdhet.

Enligt undersökningen rapporterar 84 % av företagsledarna inom
detaljhandeln en ökande kundefterfrågan på kortare leveranstider och
74 % säger att kunderna efterfrågar mer individanpassade produkter
allt oftare. Med det i åtanke anser 68 % att nya utskriftsteknologier
är nyckeln till differentiering för deras verksamhet.

David Mills, CEO för Ricoh Europe säger: "I den mobila konsumentens
tidsålder är det viktigare än någonsin att kunna leverera rätt
produkt till kunden i rätt tid. Traditionella detaljhandlare står
emot sina digitala konkurrenter och måste leverera produkter på
beställning och kunna individualisera dem efter kundernas personliga
önskemål. Butiker som tvingas slå igen är en allt mer vanlig syn,
vilket gör att företagsledare inom detaljhandeln vänder sig till
utskrifter för att förstärka kundupplevelsen och mer effektivt kunna
slutföra sina beställningar och konkurrera om kundernas lojalitet."

För att hålla sig à jour med kundernas ändrade preferenser planerar 68
% av de tillfrågade att investera i 3D-teknik inom de kommande två
åren. 60 % anser uttryckligen att 3D-utskrifter kommer att göra deras
produktframställning snabbare. Dessutom anser 73 % att nya
utskriftteknologier kommer hjälpa dem att maximera nya
marknadsmöjligheter.

Mills tillägger: "Att kunna överbrygga luckan mellan digitala och
fysiska objekt gör att nya teknologier såsom 3D-utskrifter förenklar
sättet hur saker tillverkas, lagerhålls och levereras. När
tillverkning på beställning lokaliseras mer och mer, kommer
affärsuppgörelsernas karaktär ändras i takt med att varumärken lägger
tryck på försäljning av ett obegränsat antal replicerbara
3D-produkter."

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

Anm: Kvantitativ undersökning om åsikten hos 791 beslutsfattare inom
detaljhandeln i Europa, beställd av Ricoh

För ytterligare information, kontakta:
Rikard Lenander, Marketing Director, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 18, E-post: rikard.lenander@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

| About Ricoh |

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies
and services enabling individuals to work smarter. For more than 80
years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of
document management solutions, IT services, commercial and industrial
printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200
countries and regions. In the financial year ended March 2018, Ricoh
Group had worldwide sales of 2,063 billion yen (approx. 19.4 billion
USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/7-av-10-foretagsledare-inom...

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.