Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-10-17

Ricoh Sverige AB: Europas medelstora företag ber lagstiftare se till deras behov

Ricoh, Stockholm, 17 oktober 2016
Europas medelstora företag önskar ett ökat stöd från stat och andra
långivare. 70 procent anser att de lider av "mellanbarnsyndrom",
enligt ny forskning som utförts på uppdrag av Ricoh Europe
(http://www.ricoh-europe.com/).

De känner sig inte bara utestängda från avsättningar till
uppstartsbolag och småföretag, många saknar förmågan stora företag
har att kunna hantera komplex och kostsam reglering. För att kunna
konkurrera effektivt vill 76 procent av de medelstora företagen att
lagstiftarna ska skapa en miljö där de lättare kan förverkliga sina
tillväxtambitioner, vilket skulle resultera i en starkare europeisk
ekonomi.

Undersökningen visar att 67 procent av de medelstora företagen kämpar
för att konkurrera med nya aktörer och stora företag. 71 procent
säger att de utsätts för större risker att misslyckas på grund av
finansieringssvårigheter.

- Europas medelstora företag är fulla av energi, både när det gäller
tillväxt och ambition. Regeringar, myndigheter och långivare måste
överväga hur de bäst stödjer dessa dynamiska företag till förmån för
den bredare ekonomin. Ett stort antal medelstora företag vill använda
ny teknologi, lansera nya tjänster och anställa fler talanger. Om
regleringar och politik fortsätter att hålla dem tillbaka kommer
Europas medelstora företag att känna att det är näst intill omöjligt
att bli nästa teknik- eller storföretag, säger David Mills, CEO,
Ricoh Europe
(http://www.ricoh-europe.com/about-ricoh/ricoh-overview/press/spokespeople/).

Undersökningen visar att de medelstora företagen har ett antal
prioriteringar de kommande två åren. De tre främsta är att de vill
lansera nya produkter eller tjänster (30 procent), hantera tillväxt
(28 procent) och använda innovativ teknik (28 procent).

- Europas 75 000 medelstora företag står för 30 procent av de årliga
intäkterna från europeiska företag. Regeringar och långivare måste
arbeta hand i hand med företagen för att främja tillväxt och
innovation i Europa. Detta är helt avgörande för att Europa även
fortsättningsvis ska kunna vara en global ledare inom innovation och
förbli konkurrenskraftig gentemot etablerade och framväxande
ekonomier, avslutar Mills.

Mer information om undersökningen finns här.
http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/middle-child-syndrome/

Obs! Definitionen för ett medelstort företag som används i den här
undersökningen är ett företag med 50-500 anställda, och med intäkter
mellan 2,5 och 100 miljoner £.

För ytterligare information, kontakta:
Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 18 68, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Jack Gibson, Senior Corporate Communications Executive, Ricoh Europe
PLC

Tel: +44 (0) 203 033 3766, E-post: press@ricoh-europe.com
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB,
www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company that has been transforming the
way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline -
imagine. change. - Ricoh continues to empower companies and
individuals with services and technologies that inspire innovation,
enhance sustainability and boost business growth. These include
document management systems, IT services, production print solutions,
visual communications systems, digital cameras, and industrial
systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200
countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh
Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion
USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/europas-medelstora-foretag-...
http://mb.cision.com/Main/84/2102158/575780.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.